A Mazda is elkötelezte magát a csekély környezeti terhelésű autóversenyzés iránt: a japán Super Taikyu hosszú távú versenyszériában olyan Mazda2-es versenyautóval indul a gyár, amelyet 100 százalékában megújuló forrásból származó gázolajjal üzemeltetnek.

Dízel-versenyautót épít a Mazda 1
Dízel-versenyautót épít a Mazda 2

Dízel-versenyautót épít a Mazda

Dízel-versenyautót épít a Mazda

Dízel-versenyautót épít a Mazda 7
Dízel-versenyautót épít a Mazda 8
Dízel-versenyautót épít a Mazda 9
Dízel-versenyautót épít a Mazda 10
Fotó megosztása:

Nem a Mazda2 Bio Concept az első környezettudatos versenyautó a bajnokságban: ugyanitt versenyez már a Toyota GR Yaris hidrogénüzemre átállított belső égésű motorjával hajtott öko-Corolla is.

A 1,5 literes Skyactiv-D dízelmotorral szerelt autóba a japán Euglena Co., Ltd. bioüzemanyagát tankolják: a gázolajat használt sütőolajból, illetve mikroalgából kivont zsiradékból állítják elő. Ugyanez az autó tavaly novemberben már részt vett a Super Taikyu széria okayamai futamán, idén viszont az évad összes versenyén rajthoz áll.

Dízel-versenyautót épít a Mazda 12