A Dodge Chargerből amerikai viszonylatban viszonylag kevés verzió készült: ötvenkét év alatt mindössze hét generációt adtak ki, ebből a második volt a legszebb. Ez persze szubjektív, de aligha véletlen, hogy a Ringbrothers nevű, egyedi autókat építő vállalkozás (pontosabban a megbízójuk) éppen ennek egy példányát választotta ki legújabb projektjük alanyául.

700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 1
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 2

700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból

700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból

700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 29
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 30
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 31
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 32
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 33
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 34
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 35
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 36
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 37
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 38
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 39
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 40
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 41
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 42
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 43
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 44
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 45
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 46
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 47
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 48
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 49
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 50
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 51
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 52
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 53
700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 54
Fotó megosztása:

Az 1969-es Charger karosszériáját először is önhordóvá építették át, majd a BASF által kikevert ’pile-up yellow’ (magyarul tömegkarambol-sárga) színre fényezték.

Ezt követte egy Hellcat motor, amelyet a sajátos amerikai szokások szerint külön, dobozban rendeltek meg a gyárból. A 707 lóerős kompresszoros motorhoz egyedi kipufogórendszert fejlesztettek, mögé hatfokozatú kézi sebességváltót és szénszálas kardántengelyt szereltek. A Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal szerelt keréktárcsák speciális darabok, a lengéscsillapítók állíthatók, a fékek hatdugattyús Baer egységek.

700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 55

A kormánykereket saját maguk rajzolták meg és gyártották le: a dudagombot 3D nyomtatóval alakították ki, a karima szénszálas kompozitból készült, a küllőket és az agyat pedig alumíniumból marták.

A különleges restomod megrendelésre készült, gazdája egy új-zélandi ex-autóversenyző, az idén 50 éves Greg Murphy.

700 lóerős szörny készült a veterán klasszikusból 56