David Beckham autógyáraként került a világ bulvárlapjainak címlapjára a Lunaz, pedig közismert befektetője személyénél jóval izgalmasabb maga a munka, amit a manufaktúrában végeznek. A cégről már többször beszámoltunk itt a Vezessen: veterán luxusjárműveket alakítanak át elektromos hajtásra, így átmentve azokat abba a (nem is olyan távoli) korba, amikor a belső égésű motor közvetlenül akadályozza ezeknek a nagyszerű automobiloknak a használatát.

Megannyi Rolls-Royce, Jaguar, Bentley és Land Rover után most egy másik brit ikon: az Aston Martin DB6 került terítékre a Lunaznál. Itt azonban már elképesztő gyűjtői értékről beszélünk: A manufaktúra segít a potenciális vevőknek beszerezni az átalakítás alapjául szolgáló autót, de figyelmeztet, hogy nem lesz olcsó: nettó egymillió dollárról, azaz nagyságrendileg 300 millió forintról beszélünk, plusz az átalakítás költségei.

Vennél villanyautót nettó 300 millióért? 2

Az átalakítás során kiszerelik és makulátlanul helyreállítják az eredeti hajtásláncot, amit az ügyfél megkap, ha később mégis vissza szeretné azt építtetni. Emellett – hiszen az elektromos hajtáslánc pont a problémamentes használhatóságot célozza – feljavítják a fékeket, a futóművet és a kormányművet, valamint modern klímaberendezést és multimédiás rendszereket szerelnek be, beleértve a navigációt és a fedélzeti wifit.

Vennél villanyautót nettó 300 millióért? 3

Az elektromos hajtáslánc 80-120 kWh kapacitású akkumulátorokra épül, egy feltöltéssel jellemzően akár 410 kilométert lehet megtenni. A DB6 villanymotorjának teljesítményéről nem ejtett szót a gyártó; erről korábbi típusaik esetében sem beszéltek.

A Lunaz egyébként belengette a még exkluzívabb Aston Martin DB4 és DB5 modellek átalakításának lehetőségét is, itt azonban egyáltalán nem kommunikálnak árat: akit érdekel, azzal szívesen beszélgetnek négyszemközt.

Vennél villanyautót nettó 300 millióért? 4

Az első villamosított Aston Martin DB6-osok 2023 őszére készülhetnek el.