A Mercedes készen áll arra, hogy az évtized végére teljes mértékben elektromos hajtásra állítsa át portfolióját, ahol és amennyiben ezt a piaci adottságok megengedik, mondta Markus Schäfer, a Mercedes ügyvezető igazgatója. Márpedig ha teljesen, akkor teljesen, beleértve a márka leginkább régi vágású típusát, a G-osztályt is.

A G-osztály is elektromosra vált 1
A G-osztály is elektromosra vált 2

A G-osztály is elektromosra vált

A G-osztály is elektromosra vált 12
A G-osztály is elektromosra vált 13
A G-osztály is elektromosra vált 14
A G-osztály is elektromosra vált 15
A G-osztály is elektromosra vált 16
A G-osztály is elektromosra vált 17
A G-osztály is elektromosra vált 18
A G-osztály is elektromosra vált 19
A G-osztály is elektromosra vált 20
Fotó megosztása:

Mivel a legutóbbi modellváltás után egyébként is modernizálták a nagy klasszikus technikáját és megjelenését, az elektromos hajtásra való átalakítás nem jelentett akkora kihívást, mint ha egy korábbi generációt akartak volna villamosítani.

A pontos műszaki részletekbe sajnos nem ment bele a gyár, de annyit elárultak, hogy a hajtásról négy darab, a kerekekhez közel elhelyezett villanymotor gondoskodik.

A G-osztály is elektromosra vált 21
A G-osztály is elektromosra vált 22

A G-osztály is elektromosra vált

A G-osztály is elektromosra vált 13
A G-osztály is elektromosra vált 12
A G-osztály is elektromosra vált 14
A G-osztály is elektromosra vált 15
A G-osztály is elektromosra vált 16
A G-osztály is elektromosra vált 17
A G-osztály is elektromosra vált 18
A G-osztály is elektromosra vált 19
A G-osztály is elektromosra vált 20
Fotó megosztása:

Az ehhez kapcsolódóan megújult első és hátsó futóművel szerelt jármű így az alapmodellnél is kifinomultabb hajtásra képes, hiszen tetszőlegesen adagolható a nyomaték bármelyik keréknél, és még „felező” funkciót is kapott az autó, azaz a villanymotorok képesek kis fordulatszámon, nagy nyomatékot leadva hajtania az EQG tanulmányt.

Hogy ezt valódi mechanikus áttétellel oldották meg vagy a vezérlést módosították, nem derül ki a sajtóközleményből; a hajtáslánc különleges kialakítása miatt az utóbbira tippelünk. Annyi biztos, hogy az EQG a gyári tesztek szerint ugyanarra képes, mint a G-osztály, ami többek között 45°-os emelkedő leküzdését jelenti.

A G-osztály is elektromosra vált 41
A G-osztály is elektromosra vált 42

A G-osztály is elektromosra vált

A G-osztály is elektromosra vált 19
A G-osztály is elektromosra vált 13
A G-osztály is elektromosra vált 12
A G-osztály is elektromosra vált 14
A G-osztály is elektromosra vált 15
A G-osztály is elektromosra vált 16
A G-osztály is elektromosra vált 17
A G-osztály is elektromosra vált 18
A G-osztály is elektromosra vált 20
Fotó megosztása:

Ezen túlmenően a Concept EQG nem több egy alaposan átgondolt formai koncepciónál, ahol többtónusú felületkezelések, zárt hűtőmaszk, hangsúlyos lámpatestek, kifinomult fényjátékok és egy új stíluselem: a pótkerék-dobozon is megjelenő kögyzet (kör-négyzet, angolul squircle) teszik jövő-kompatibilissé és megjelenésében is hihetően zéró károsanyag-kibocsátásúvá a G-osztályt.

a videó a hirdetés után indul