Hamarosan véget ér a Mercedes G-osztály dicső pályafutása, ám a legendáknak nem szokásuk szépen csendben meghalni. A Daimler ősidőktől fogva gyártott terepjárója is sziporkázó ötletektől kísérve távozik ebből a világból – most például Ausztriában építettek belőle elképesztő fenevadat.

A Kreisler Electric első körben kidobta az autóból a benzintankot és a behemót belsőégésű erőforrást. Ezek helyére építette be azt az akkumulátorcsomagot, illetve villanymotort, ami a továbbiakban a szörny hajtásáról gondoskodni fog. Nem is akárhogyan: a különösen nagy energiasűrűségű akku 80 kWh kapacitásának köszönhetően kb. 300 kilométeres hatótávolságot biztosít, a villanymotor teljesítménye 490 LE.

Az akku és a villanymotor együttesen 510 kilót nyom, de a kipakolt motor, illetve a teli tank tömege csökkenti a növekményt, így a böhöm terepjáró egészen tisztességes menetdinamikával bír: végsebessége 183 km/óra, álló helyzetből 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Kreisel Electric Offroader 6 Copyright Kreisel Electric GmbH martin.proell.com

Ráadásul az akkuk a gyártó állítása szerint a jelenleg használatos gyorstöltőknél jóval fürgébben feltölthetők, így a kényszerszünetek igazán rövidek lehetnek.

A Kreisler Electricnek esze ágában sincs autókat gyártani, ezt az egyet demonstrációs céllal készítették, és rögtön oda is adták Schwarzeneggernek, mert hát ez hozza a publicitást. A vállalkozás sokkal inkább első vonalbeli autóipari beszállító szeretne lenni, és ha az energiasűrűségre és töltési időkre vonatkozó állításaik igaznak bizonyulnak, erre jó esélyük lehet.

Képek: Kreisel Electric GmbH / www.martinproell.com