A legendás 1957-es Ferrari 250 Testa Rossa majdnem tökéletes másolatával rukkolt elő a Ferrari. A négyszeres Le Mans-bajnok modell eredeti példányai több milliárd forintot érnek, a Ferrari Testa Rossa J ehhez képest szinte jutányos vétel nettó 93 ezer euróért, azaz 33 millió forintért.

Túl szép, hogy igaz legyen? Az bizony: a Testa Rossa J (mint Junior) ugyanis 75%-os léptékű replika: bizony, csupán 3,1 méter hosszú. Széltében és magasságában is arányosan kisebb az eredetinél, és bár a Ferrari kifejezetten nem gyermekeknek szánja – szerintük az alsó korhatár 14 év –, a paraméterek azért árulkodók.

Villanymotoros törpeautó a Ferraritól 2

Például a motor, amely elektromos. Teljesítménye és fordulatszáma (ezzel együtt pedig a végsebesség) négy fokozatban szabályozható. A tanuló üzemmódban 1,36 lóerőt kapunk, a sebességet 20 km/órában maximálják. Van a túra üzemmód, 4 kW-tal (5,5 LE) és 45 km/órával, és végül a sport és verseny fokozat, amelyekben akár 60 km/órával száguldhatunk.

Villanymotoros törpeautó a Ferraritól 3

Bizony, csak nem a közúton, a Testa Rossa J ugyanis nem kaphat rendszámot. Kár, mert a komponensek igazán élvezetes vezethetőséget ígérnek: a futómű-geometria például megegyezik az 1957-es modellével, hangolását a maranellói tesztpályán végezték a gyár tesztpilótái. A kárpitanyagok és a pedálok mai Ferrari modellekből származnak, a fakormányt a Nardi, az abroncsokat a Pirelli, a lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja, az eredetit idéző, analóg műszerek olaj- és vízhőfok helyett az akku- és a villanymotor hőmérsékletét mutatják. Az üzemanyagszint-óráról olvashatjuk le az orrban elhelyezett akkumulátorok töltöttségét (a legnagyobb hatótávolság egyébként 90 kilométer).

Villanymotoros törpeautó a Ferraritól 4

A Testa Rossa J-ből mindössze 299 darab készül.