A Polestar eredetileg független versenyistálló, később a Volvo társult, majd hivatalos sportmárkája volt, és csak ezt követően vált a cégcsoport elektromos álmainak úttörőjévé, miközben azért megmaradt a mezei Volvo modellek gyári tuningműhelyének.

Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 1
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 2

Sportkocsit épített a villanyautó-specialista

Sportkocsit épített a villanyautó-specialista

Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 15
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 16
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 17
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 18
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 19
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 20
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 21
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 22
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 23
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 24
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 25
Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 26
Fotó megosztása:

A régi beidegződéseket persze nehéz elfelejteni, így a Polestar elkészített és bemutatott egy, a Polestar 2 alapjaira épülő sportszedánt.

A gyáron belül csak ’Beast’, azaz vadállat néven emlegetett autó alapját a nagy kapacitású (78 kWh) akkumulátorral és két villanymotorral szerelt csúcsverzió adta. Ez gyári állapotában 408 lóerős, amihez 61 extra lóerőt adtak hozzá a mérnökök.  

A nyomtáv összesen 20 mm-rel nőtt, az autót 30 mm-rel leültették. A szélesebb kerékívek alatt 275/30 R21 méretű Pirelli PZero Rosso abroncsokkal szerelt 9×21-es keréktárcsák és Akebono féktárcsák teszik a dolgukat. A fékek és az abroncsok egyaránt a Polestar 1 hibrid túrakupéról származnak.

Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 27

A rugók elöl 80, hátul 40 százalékkal feszesebbek, az eleve állítható lengéscsillapítókat pedig 30 százalékkal keményebb Öhlins sport-lengéscsillapítókra cserélték. Szintén a futóművet érintő módosítás a Volvo S60 Polestar Engineered karbonszálas első toronykitámasztásának az alkalmazása, míg a hátsó rugótornyokat egyedi gyártású kitámasztás erősíti.

A dinamikát nem segíti, a látványt viszont igen, hogy újak a lökhárítók, a matt fehér autón hosszában matt szürke csík fut végig, az első hűtőmaszk fényezett, a külső tükrök pedig fényes fekete kidolgozást kaptak. A keréktárcsák matt és fényes fekete kivitelűek.

Sportkocsit épített a villanyautó-specialista 28