A Polestar 1 luxuskupé után itt a Polestar 2, a Volvo elektromos testvérmárkájának második, megfizethetőbb típusa.

Nekimegy a Teslának a Volvo almárkája 1

A Volvo XC40-nel közös padlólemezre (CMA) épülő autó egy 78 kWh kapacitású akkumulátort kapott, amely maga is teherviselő elem, emellett a zaj- és rezgésszint mérsékléséhez is hozzájárul: a cég mérései szerint 3,7 dB-lel csökkent az útzaj szintje egy hagyományos autóhoz képest. A hatótávolság eléri az 500 kilométert (a szigorúbb WLTP mérési norma szerint).

Nekimegy a Teslának a Volvo almárkája 2

A két villanymotor együttes teljesítménye 408 LE, a kombinált forgatónyomaték 600 Nm. Az eredmény: nem egészen 5 mp 100 km/órára. Ehhez már érdemes lehet megrendelni az opciós sportcsomagot, ami Öhlins lengéscsillapítókat, Brembo fékeket és 20 colos, kovácsolt alufelniket tartalmaz.

Nekimegy a Teslának a Volvo almárkája 3

A Polestar szokásához híven itt is arany színűek a biztonsági övek, de nem csak ezért különc az autó: a multimédiás rendszer Android operációs rendszerű (szériamodellben ilyen még nem volt a világon), és értelemszerűen alapkiépítésben tartalmazza az olyan szolgáltatásokat, mint a Google Asszisztens, a Google Térkép és a Google Play áruház. Kezelésére 11 colos, álló formátumú érintőképernyő és hangvezérlés szolgál.

Nekimegy a Teslának a Volvo almárkája 4

Ezek után nem meglepő, hogy kulcs helyen okostelefonjáról azonosítja gazdáját az autó, így mire beszáll, a rendszer már mindent előkészített a testre szabott utazáshoz. Szintén egyedi a vegán belső tér: bőr helyett speciális szövetek borítják az utasteret.

Nekimegy a Teslának a Volvo almárkája 5

Az autó csak online rendelhető. Első körben 60 ezer euróért kínálják a kocsit, később jön egy olcsóbb, 40 ezres verzió is. A gyártás 2020-ban indul Kínában.