Amikor már azt hittük, nem készül több benzinmotoros Lotus, színre lépett az Emira, amelyet nem csak az eddigi legösszeszedettebb típusának nevez a gyár, hanem – bár ez szubjektív – a legharmonikusabb megjelenést is kapta.

Az Emira egy új generációs sportautó-platformra épül, amelynek szélesebb nyomtávja és mély tömegközéppontja stabilabbá teszi a kompakt (4412 x 1895 x 1225 mm) autót. Ha padlójában nem is, számos részletében a tisztán elektromos Evijától tanult: ilyenek például az első gépházfedelet oldalt megszakító légbeömlők, a hátfalon kialakított levegőkivezető nyílások, meg tulajdonképpen a teljes formanyelv.

Régi ismerős a vadonatúj Lotusban 2

Mindennél persze sokkal fontosabb, hogy végre vadonatúj motort vezet be a Lotus: az Emirához elsőként rendelhető az AMG A45-ből ismerős 2,0 literes, négyhengeres turbómotor. Mellette a Toyotától átvett, 3,5 literes, kompresszoros V6-os is rendelhető marad – az előbbi duplakuplungos, az utóbbi kézi vagy automata váltóval.  A gyár nem pontosítja a motorok teljesítményét: annyit közöltek csupán, hogy a motorteljesítmény 360-400 lóerő, az akár 1,4 tonnás menetkész tömegű autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 290 km/óra.

Régi ismerős a vadonatúj Lotusban 3

Bár Lotust nem praktikumáért vesz az ember, a gyár igen büszke arra, hogy az Emira tágasabb, jobb körkörös kilátást kínál, és még csomagokat is tud szállítani: az ülések mögött 208 liternyi üreg, a középmotor mögött pedig további 151 literes tér várja a pakkokat. Emellett rengeteg rakodófelület apróságoknak, pohár- és palacktartók, töltőaljzatok és rögzítőháló javítva a pakolást.

Régi ismerős a vadonatúj Lotusban 4

Az induló ár 72 ezer euró, azaz 25 millió forint.