Tavaly láthattuk először a Czinger 21C hibrid hipersportkocsit: akkor még csak prototípus volt, mostanra azonban végeztek a fejlesztéssel, és elkészült a 80 darabosra tervezett széria első példánya.

Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 1
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 2

Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna

Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna

Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 16
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 17
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 18
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 19
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 20
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 21
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 22
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 23
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 24
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 25
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 26
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 27
Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 28
Fotó megosztása:

A 21C ülései egymás mögött helyezkednek el – de ez csak opció, mert kérhető együléses kivitelben is, amely esetben a vezető mögött csupán egy táska helyezhető el, de ezt is akadályozza a hosszan elvezetett versenyöv. Már ebből is sejthető, hogy nem a városi közlekedés környezeti terhelését hivatott enyhíteni ez a hibrid.

Belső égésű motorja egy 2,88 literes ikerturbós V8-as, amely benzin mellett metanollal és egyéb e-üzemanyagokkal is működtethető. Ehhez kapcsolódik a 800V-os öntöltő hibrid rendszer. A két első kereket egy-egy villanymotor hajtja. A kombinált csúcsteljesítmény 1250 LE, de kérhető 1350 lóerős kivitel is. Mindehhez maga az autó mindössze 1240 kilót nyom, így nem csoda, hogy 1,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 8,5 alatt már 300-on van, és onnan további 5,3 mp alatt meg is áll.

Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 29

Mivel pedig a keskeny karosszéria miatt kicsi az autó homlokfelülete, a végsebesség eléri a 450 km/órát. Mindez azonban csak a közúti verzióra érvényes, amelyet áramvonalas kialakításra hangolnak. Ha maradunk az egyébként fontosabb leszorítóerőnél, az aerodinamikai csomag 160 km/óránál 615 kilóval préseli az aszfalthoz az autót. Ha 320-szal megy, a leszorítóerő már 2500 kg, azaz kétszer akkora, mint az autó tömege – tehát elméletileg akár fejjel lefelé is száguldhatnánk vele, ha létezne erre alkalmas pálya.

Az autó lenyűgöző tömeg/teljesítmény arányához nagyban hozzájárult, hogy tervezését részben mesterséges intelligenciára bízták, gyártásánál pedig széles körben alkalmaztak 3D nyomtatást. Így születtek például a belül üreges, de kifinomult merevítő rendszerrel kialakított, így egyszerre könnyebb és erősebb lengőkarok.

Ez az autó akár fejjel lefelé is száguldhatna 30

A 21C áráról továbbra sincs információnk, tudni lehet azonban, hogy később további modelleket is fejleszt majd a Czinger.