Tavaly láthattuk először a Czinger 21C hibrid hipersportkocsit: akkor még csak prototípus volt, mostanra azonban végeztek a fejlesztéssel, és elkészült a 80 darabosra tervezett széria első példánya.
A 21C ülései egymás mögött helyezkednek el – de ez csak opció, mert kérhető együléses kivitelben is, amely esetben a vezető mögött csupán egy táska helyezhető el, de ezt is akadályozza a hosszan elvezetett versenyöv. Már ebből is sejthető, hogy nem a városi közlekedés környezeti terhelését hivatott enyhíteni ez a hibrid.
Belső égésű motorja egy 2,88 literes ikerturbós V8-as, amely benzin mellett metanollal és egyéb e-üzemanyagokkal is működtethető. Ehhez kapcsolódik a 800V-os öntöltő hibrid rendszer. A két első kereket egy-egy villanymotor hajtja. A kombinált csúcsteljesítmény 1250 LE, de kérhető 1350 lóerős kivitel is. Mindehhez maga az autó mindössze 1240 kilót nyom, így nem csoda, hogy 1,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 8,5 alatt már 300-on van, és onnan további 5,3 mp alatt meg is áll.
Mivel pedig a keskeny karosszéria miatt kicsi az autó homlokfelülete, a végsebesség eléri a 450 km/órát. Mindez azonban csak a közúti verzióra érvényes, amelyet áramvonalas kialakításra hangolnak. Ha maradunk az egyébként fontosabb leszorítóerőnél, az aerodinamikai csomag 160 km/óránál 615 kilóval préseli az aszfalthoz az autót. Ha 320-szal megy, a leszorítóerő már 2500 kg, azaz kétszer akkora, mint az autó tömege – tehát elméletileg akár fejjel lefelé is száguldhatnánk vele, ha létezne erre alkalmas pálya.
Az autó lenyűgöző tömeg/teljesítmény arányához nagyban hozzájárult, hogy tervezését részben mesterséges intelligenciára bízták, gyártásánál pedig széles körben alkalmaztak 3D nyomtatást. Így születtek például a belül üreges, de kifinomult merevítő rendszerrel kialakított, így egyszerre könnyebb és erősebb lengőkarok.
A 21C áráról továbbra sincs információnk, tudni lehet azonban, hogy később további modelleket is fejleszt majd a Czinger.