Kevin Czinger (a C-t nem ejtjük) 2019-ben hozta létre autógyártó vállalkozását. Gyanítjuk azonban, hogy konkrét elképzelésekkel vágott bele a bizniszbe, mert a 21C (ezt a C-t ejtjük) nem tűnik elkapkodott projektnek.

Kezdjük az alapoknál: a 21C összkerékhajtású hibrid sportkocsi. Belső égésű motorja egy házon belül fejlesztett, 2,9 literes, V8-as turbós középmotor, 11 000/ perc maximális fordulatszámmal. A két első kereket egy-egy villanymotor hajtja szelektíven (nyomatékvektor-szabályozás), a V8-as nyomatéka hétfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre.

Félelmetes hibrid érkezik a semmiből 2

A rendszerteljesítmény 1250 lóerő, a menetkész tömeg ugyanennyi kilogrammban, így a 21C a Koenigsegg One:1-nal játszik egy ligában. Egy harmadik villanymotor is van a rendszerben, ez a főtengelyre csatlakoztatott indítómotor/generátor, amely a (szokásos lítium-ion akkuknál gyorsabban tölthető) lítium-titanát akkucsomagot is tölti.

Félelmetes hibrid érkezik a semmiből 3

Létezik egy versenypályára optimalizált verzió is, amely 32 kilogrammal könnyebb: ennek a motorteljesítménye változatlan, az aerodinamika viszony lényegesebb nagyobb leszorító erőt biztosít (250 km/óránál 790 kg, szemben az alapmodell 250 kg-jával, ami szintén nem kevés). Emiatt persze a végsebesség is csökken: az alapverzió 432 km/órája helyett „csupán” 380 km/óra.

Félelmetes hibrid érkezik a semmiből 4

Az autó 8,1 mp alatt futja meg a negyed mérföldet – ezzel veri a LaFerrarit, a McLaren Sennát és a Bugatti Veyron 16.4-et, hogy csak néhányat említsünk. Álló helyzetből 1,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A 0-300 km/óra gyorsulás 15, a 0-400 km/óra 29 másodpercet vesz igénybe – utóbbihoz a Koenigsegg Regerának 26,9, a Bugatti Chironnak 32,6 másodpercre van szüksége.

Félelmetes hibrid érkezik a semmiből 5

A 21C pilótája és utasa egymás mögött foglalnak helyet; a könnyített verzióban a hátsó ülés hiányzik, helyén a négypontos biztonsági öv hevederei húzódnak. Ajtó csak a jobb oldalon van, balra légbeömlőkkel tagolt, fix fal fogadja az utasokat. A széles küszöb miatt a beszállás meglehetősen macerásnak ígérkezik.

Félelmetes hibrid érkezik a semmiből 6
Félelmetes hibrid érkezik a semmiből 7

Az autót egyedi gyártási folyamattal készítik, ami a szokásosnál nagyobb mértékben támaszkodik az alkatrészek 3D nyomtatására – megtehetik, hiszen mindössze 80 példány készül majd az autóból. Az árról egyelőre nem esett szó.

Forrás: Czinger
Kapcsolódó címkék: Czinger Genfi Autószalon