A Peugeot 2023-ra minden típusát elérhetővé teszi részben vagy teljesen elektromos kivitelben. Ehhez nem csak megfelelő technológiai felkészültség, hanem kellően képzett és elhivatott munkaerő is szükséges. A cégnek már jövőre havonta 10 ezer személyautó és 7 ezer könnyű haszonjármű részére kell biztosítania akkumulátorcsomagot, ezek a számok pedig a várakozások szerint az elkövetkezendő évek során exponenciálisan fognak emelkedni.

Egyre nagyobb létszámú csapat szereli tehát össze a hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos járművek akkumulátorcsomagjait. Ha rosszul végzik a dolgukat, az nem csak egy költséges fődarab meghibásodását, hanem az ügyfelek bizalomvesztését is eredményezheti, ezért a technológiaváltás miatt mindennél fontosabb, hogy extrém pontossággal és hatékonysággal dolgozzanak.

Bár a japán autógyártóknál alkalmazott Takumi mesterek szélsőséges felkészültségéről itt nincs szó, a dolgozók külön képzésben részesülnek. Az egy hónapos tanfolyam után a Peugeot e-208-ast előállító nagyszombati (Szlovákia) gyárban, illetve a Totallal közösen létrehozott Automotive Cells Company még idén üzembe álló telephelyein: a franciaországi Douvrin, illetve a németországi Kaiserslautern városában kamatoztathatják tudásukat.

Így tesztelik a villanyautók akkumulátorait 2

A Peugeot jelenleg kétféle konfigurációban készíti akkumulátorait: az 50 kWh kapacitású egység összeépítése mintegy hatvan percet vesz igénybe, míg a nagyobb, 75 kWh-os akkumulátor nagyjából 90 perc alatt készül el. Ezt követően alapos, mindenre kiterjedő tesztnek vetnek alá minden egyes lítiumion-akkumulátort.

A folyamat során elektromos és funkcionális teszten szimulálják az akkumulátor üzemszerű viselkedését, ellenőrizve annak teljesítményét és biztonságát. Ezt követően nagy nyomású gázzal töltik fel az akkumulátor belső tereit, és megvizsgálják a tömítettségét: ha nem észlelnek nyomáscsökkenést, az azt jelenti, hogy az akkumulátorház tökéletesen védett a por és folyadékok behatolása ellen. Ellenkező esetben a szennyezéstől károsodhat az akkumulátor, romolhat a teljesítménye és csökkenhet az élettartama. Ha a tizenöt perces, intenzív vizsgálat során helytáll az akkumulátor, következő útja már egyenesen az összeszerelő üzembe vezet, ahol elhelyezik a megfelelő járműben.

Így tesztelik a villanyautók akkumulátorait 3