A nyolcmillió lakosú kínai Csungking városában és a kaliforniai Santa Clarában működő Seres mindössze öt évvel ezelőtt jött létre, jelenleg ezer robottal és teljes online gyártásvezérlő rendszerrel felszerelt üzemben állítják elő azt az SF5-öt, amellyel nem csak ők, de a Huawei is belépett az autógyártás világába.

A Huawei régóta fejleszt autóipari technológiákat; a Seres SF5 például a kínai elektronikai óriás három-az-egyben hajtásláncát kapta meg. A rendszer egy 180 kilométeres hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátorból, valamint egy fedélzeti áramfejlesztőből áll; utóbbi segítségével további több mint 800 kilométeren át haladhatunk úgy, hogy a kerekeket kizárólag a villanymotorok hajtják.

A villanymotor, illetve az áramfejlesztő belső égésű erőforrás teljesítménye nem ismert, de azt elárulták, hogy az SF5 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A komoly menetdinamikához komoly futómű tartozik: kettős keresztlengőkaros első és többlengőkaros hátsó felfüggesztést alkalmaztak, minden elem alumíniumból készül.

Nem csak a hajtásláncot, de a fedélzeti elektronikus rendszert is a Huawei szállította. A HiCar teljes körű okostelefon-integrációt biztosít, amennyiben az autóban a telefon saját navigációs, médialejátszó és egyéb applikációi biztosítják a szolgáltatásokat. Ez olyan megoldásokat is lehetővé tesz, mint hogy beszállás után a fülhallgató helyett az autó hangszóróin szól tovább a zene, megtorpanás nélkül. A rendszerre az utasok is rácsatlakozhatnak, és kezelhetik a fedélzeti klímaberendezést például, vagy a háztartásukban lévő okos berendezéseket.

Villanyautót készített a mobiltelefon-óriás 2

Az említett fedélzeti audiorendszer szintén Huawei fejlesztés, amelyet kifejezetten az SF5 alacsony zaj- és rezgésszintjéhez optimalizáltak.

A Seres SF5 képes más villanyautókat tölteni, külső fogyasztókat táplálni, és állítólag ötcsillagosra törni, köszönhetően az ultra  nagy szakítószilárdságú acél vázszerkezetének. Magától értetődő a félautonóm közlekedési képesség, az autó dugóban és autópályán vezetője segítsége nélkül közlekedik, így a sofőr elnyúlhat szellőztetett masszázsülésében, és kipihenheti fáradalmait.

A Seres SF5 április 21 óta kapható a Huawei kínai áruházaiban.

Villanyautót készített a mobiltelefon-óriás 3

Az SF5 egyébként érdekes projekt: a Seres még 2018-ban mutatta be a típus előtanulmányát, igaz, ekkor még SF Motor néven működött a cég. A szériaérett változatot aztán már 2019-ben leleplezték (stúdióképeink ekkorról származnak), de a jelek szerint elhúzódott a gyártása.