Helyi forrásból származó zöld energiával – egészen pontosan az Isar és Lech folyókon működő vízerőművekben megtermelt elektromos energiával – működnek mostantól a BMW villanyautó-gyárai Dingolfingban és Münchenben. A BMW iX és BMW i4 modelleket gyártó üzemek már eddig is  100%-ban megújuló forrásból származó áramot használtak, ahogy a márka összes létesítménye világszerte; az újdonság, hogy ez nem a hálózatba betáplált, majd másutt  kivett energia egyenlegeként valósul meg, hanem nettó helyi energiatermelésben. Az említett két folyón működő három vízerőmű egyébként nem csak a gyárakat, hanem az itt készülő autók számos alkatrészét előállító további üzemeket, így a landhusti, dingolfingi és berlini létesítményeket is táplálja.

Nem teljesen új keletű a lokális energiaellátás gondolata: a BMW lipcsei üzemének energiaszükségletét például 2013 óta az üzem területén felállított négy szélerőmű biztosítja, míg a mexikói San Luis Potosíban működő gyár javarészt napelemekkel üzemel.

A BMW csoport 2006 és 2019 között több mint 70%-kal csökkentette egy autóra eső CO2-kibocsátását, 2030-ra pedig ezt az értéket kb. 94%-ra szeretnék tornázni.

Helyi energiára vált a BMW 2