Alaposan lekésték a japán gyártók a plug-in hibrid forradalmat: portfoliójukban elvétve találunk hálózatról tölthető benzin-elektromos modellt. Éveken át a Mitsubishi Outlander és a Toyota Prius PHEV képviselte a műfajban a távol-keleti országot, aztán megérkezett a Toyota RAV4 PHEV, most pedig itt van (pontosabban itt lesz) ez utóbbi elegánsabb kiadása, a Lexus NX.

A vicc az, hogy miközben mind pontosan tudjuk, hogy a Toyotánál rövid idő alatt gyors népszerűségre szert tett hajtáslánc bizonyosan belekerül a RAV4-essel azonos NX-be, a Lexus egyáltalán nem beszél erről.

Mindegy, beszélünk mi: a TNGA-K padlólemezre (Toyota RAV4, Toyota Camry, Lexus ES) épülő, következő generációs modell kínálatát 306 lóerős, 2,0 literes átlagfogyasztású konnektoros hibrid hajtáslánc színesíti. Minden bizonnyal belekerül a típusba a 3,5 literes V6-os benzinmotor is, 302 lóerővel, 362 Nm nyomatékkal, és nyilván lesz öntöltő (full) hibrid is.