Az előtanulmány után nem váratott sokat magára a Jeep Wrangler V8-as csúcsmodellje, a Wrangler Rubicon 392. A puszta számadatok rettegést lopnak az ellenfelek szívébe: 6,4 literes V8-as benzinmotor 477 lóerővel, 637 Nm forgatónyomaték, 4,5 másodperces gyorsulás álló helyzetből 96 km/órára, 13 másodperc állórajtos negyedmérföldön – és közben változatlanul megőrzött terepalkalmasság.

Sőt, még jobb is az átlagosnál, hiszen az autó 50 mm-es futóműemelést és beadlockos (a felnire csavarozott peremű), erősen bütykös abroncsokat kapott. Az így kapott terepszámok lenyűgözőek – 262 mm szabad hasmagasság, 44,5 / 22,6 / 37,5 fokos terepszögek, 825 mm gázlómélység.

Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 1
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 2

Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró

Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró

Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 31
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 32
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 33
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 34
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 35
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 36
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 37
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 38
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 39
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 40
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 41
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 42
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 43
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 44
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 45
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 46
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 47
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 48
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 49
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 50
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 51
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 52
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 53
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 54
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 55
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 56
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 57
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 58
Fotó megosztása:

A lényeg persze, ne feledjük, a nagy V8-as motor, amelyet közel 40 éve nem kínált a Wranglerhez a Jeep. A blokkot kifejezetten a terepjáróhoz hangolták, így már alapjárat közelében leadja maximális nyomatéka háromnegyedét. Az öntöttvas blokkra szerelt alumínium hengerfejek mellett aktív szívócső, változó szelepvezérlés, hengerenként dupla gyújtógyertya, nátriumtöltésű kipufogószelepek, üreges szárú szívószelepek, olajsugaras dugattyúhűtés gondoskodik a különleges képességekről. Mindemellett a blokk képes lekapcsolni egyik hengersorát, az üzemanyag-szivattyút pedig úgy kalibrálták, hogy extrém körülmények között is etetni tudja a motort.

wrangler-r

A levegő egyébként háromlépcsős Hydro-Guide szívórendszeren keresztül jut a motorba (percenként 56 liternyi): a motorházfedélen keresztül bevezetett levegő egyrészt hidegebb, mintha a motortérből szívna a motor, másrészt hozzájárul a gázlómélység növeléséhez. Ha az elsődleges légbevezető csatornák hó vagy sár miatt eltömődnek, a motor képes máshonnan is szívni levegőt. A négy végcsövön kiáramló kipufogóhangot szelep szabályozza, azt pedig vagy az automatika, vagy a vezető.

Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 60

A váltó nyolcfokozatú automata, amely a Wrangler történetében először a kormány mögül is kapcsolható. A teljesen elektronikus vezérlésű egység alkalmazkodik a pillanatnyi menetkörülményekhez, áttételezését pedig úgy választották meg, hogy a sziklákon való felkapaszkodást éppúgy támogassa, mint az autópályás száguldást. A motorvezérlésben két funkció is támogatja a dinamikus álló helyzeti rajtok kivitelezését.

Az összkerékhajtás állandó, van felező és két differenciálzár. Terepen külön üzemmódok szolgálnak a csúszós, ingatag talajon való előrejutásra; ötfokozatú kúszóprogram segíti az előrejutást, míg az ereszkedésben a váltó extrém nagy, 48:1 kúszóáttétele támogatja a vezetőt.

Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró 61

Az erősebb motor és a várhatóan nagyobb igénybevétel miatt a mérnökök megerősítették a Wrangler Rubicon 392 vázát és fékrendszerét. Az első kanyarstabilizátor oldható.