Online tartotta világpremierjét az SF90 Spider, a Ferrari első plug-in hibrid roadster modellje. A modell a 2019-ben bemutatott SF90 Stradale lenyitható alumíniumtetős változata, és voltaképpen csak ez a 14 másodperc alatt eltüntethető, helytakarékos, különösen könnyű szerkezet, valamint a légörvényeket kordában tartó állítható hátsó szélvédő különbözteti meg a kupétól. Hiába foglal kevés helyet a tető, a csomagtartó így is csupán 74 literes – alig hattal több, mint az üzemanyagtartály.

Mégis érdemes sorra venni a modell képességeit, mert nehéz betelni velük. A hibrid rendszer elöl kettő, hátul egy villanymotort alkalmaz, legnagyobb rendszerteljesítménye 1000 lóerő. Ebből 780-ról a V8-as turbómotor gondoskodik – nem mellékesen ez minden idők legerősebb nyolchengeres Ferrari blokkja. A végsebesség 340 km/óra, álló helyzetből 2,5 másodpercig tart elérni a 100 km/órát, további 4,5-be a 200-at.

1000 lóerős a Ferrari hibrid roadstere 2

Ahogy a motort, az olajfürdős dupla kuplungos váltót is teljesen átdolgozták (mármint az SF90 Stradale részére, ahhoz képest nincs változás). A tengelykapcsoló több nyomatékot bír, a sebességváltás és a kuplung zárása egyaránt 30 százalékkal gyorsabban megy végbe, mint korábban. Az autó képes tisztán elektromos, valamint hátsó- és összkerékhajtású hibrid üzemmódban is közlekedni.

1000 lóerős a Ferrari hibrid roadstere 3

Akárcsak a kupé, a Spider is megrendelhető az Assetto Fiorano versenypálya csomaggal, amely szénszálas és titán elemeket, speciális abroncsokat, feljavított futóművet és egyedi kéttónusú fényezést tartalmaz. Ennek a csomagnak a része az a különleges aerodinamikai csomag, amely akár 390 kilogrammal nyomja az aszfalthoz az autót.

Az aerodinamika egyébként is fontos szerepet játszik az SF 90 világában, a Spider tervezőinek ezért arra is ügyelniük kellett, hogy a lenyitható tető ne borítsa fel a modell gondosan kidolgozott áramlástani jellemzőit.

Forrás: Ferrari
Kapcsolódó címkék: Ferrari Ferrari SF90 roadster Spider