Irdatlan nagy kerekek, eltúlzott futóműemelés és látványosan drága részletek: címszavakban ez volt a Mercedes G 500 4×42. Az autós világ hihetetlen Hulkja most elektromos autóként születik újjá – kérdés, hogy vajon ezúttal megmarad-e tanulmánynak, vagy a nagy elődhöz hasonlóan gyártásba kerül?

Már villanyautóból is készül eszetlen 1
Már villanyautóból is készül eszetlen 2

Már villanyautóból is készül eszetlen

Már villanyautóból is készül eszetlen

Már villanyautóból is készül eszetlen 30
Már villanyautóból is készül eszetlen 31
Már villanyautóból is készül eszetlen 32
Már villanyautóból is készül eszetlen 33
Már villanyautóból is készül eszetlen 34
Már villanyautóból is készül eszetlen 35
Már villanyautóból is készül eszetlen 36
Már villanyautóból is készül eszetlen 37
Már villanyautóból is készül eszetlen 38
Már villanyautóból is készül eszetlen 39
Már villanyautóból is készül eszetlen 40
Már villanyautóból is készül eszetlen 41
Már villanyautóból is készül eszetlen 42
Már villanyautóból is készül eszetlen 43
Már villanyautóból is készül eszetlen 44
Már villanyautóból is készül eszetlen 45
Már villanyautóból is készül eszetlen 46
Már villanyautóból is készül eszetlen 47
Már villanyautóból is készül eszetlen 48
Már villanyautóból is készül eszetlen 49
Már villanyautóból is készül eszetlen 50
Már villanyautóból is készül eszetlen 51
Már villanyautóból is készül eszetlen 52
Már villanyautóból is készül eszetlen 53
Már villanyautóból is készül eszetlen 54
Már villanyautóból is készül eszetlen 55
Már villanyautóból is készül eszetlen 56
Fotó megosztása:

A stílusosan EQC 4×42 névre keresztelt szörny távolról sem annyira extrém, mint benzinmotoros példaképe. Ez persze csak a látszat: az elektromos crossover ugyanúgy portálhidas kialakítást kapott, mint amaz. Ennek köszönhetően az alapmodell EQC 400 4MATIC 140 mm-es szabad hasmagassága 293 mm-re nőtt (összehasonlításként: az alapkivitelű G-osztály azonos értéke 235 mm). Ezzel a gázlómélység 40 centire nőtt, a terepszögek pedig szintén lenyűgözőek: elöl 31,8 fok, hátul 33 fok (G-osztály: 28°/28°).

Már villanyautóból is készül eszetlen 57

A mérnökök újraprogramozták az Off-Road hajtásvezérlést, így a 285/50 R 20 méretű abroncsok könnyebben találnak tapadást göröngyös talajon. A hatalmas gumihengerek miatt jócskán (oldalanként mintegy 10 centiméterrel) ki kellett szélesíteni a kerékíveket.

  EQC 4×4² EQC 400 4MATIC
Első
terepszög
31,8° 20,6°
Hátsó
terepszög
33,0° 20,0°
Középső
terepszög
24,2° 11,6°
Szabad
hasmagasság
293 mm 140 mm
Gázló-
mélység
400 mm 250 mm

Már villanyautóból is készül eszetlen 58

A különleges öko-szörnyhöz speciális hanghatást is terveztek: az elektromos autóknak kis sebességnél kötelezően zajonganiuk kell az Európai Unióban, nehogy valaki alájuk sétáljon; az EQC 4×42 ezt egyedi zörejekkel oldja meg, amelyek ráadásul a fényszórókból áradnak.