A városi szabadidőjárművek szegmensében még bőven van hely a sportos modelleknek. A Cupra Aronát két éve harangozták be, elvileg idén érkezik, így a 300 lóerős Audi SQ2 jelenleg gyakorlatilag egyedül szolgálja ki az igényeket. Ez azonban most változik, mert itt a Ford Puma ST, 200 lóerős, 320 Nm nyomatékú, 1,5 literes turbómotorral, 6,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulással, 220 km/óra végsebességgel. A motor 6000/percig forog el.

A hatfokozatú kézi váltó a Fiesta ST-ből származik, rövidebbre vett végáttétellel. A modell különlegessége a mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű, ami ívmenetben javíthat az alulkormányzottságon. Oldaldőléstől nem kell tartani, a kanyarstabilizátorokat még a Fiesta ST-hez képest is 40%-kal keményebbre vették, így a magasabb karosszéria dacára hasonló vezetési élményt ígér az autó.

Ugyanakkor a Puma ST kipufogóját 1 dB-lel csendesebbre hangolták, mint a Fiesta ST-ét. A kormány közvetlenebb, a fékek nagyobbak, mint az alap Pumán. A keréktárcsák 19 colosak, rajtuk egyedi keverékű Michelin Pilot Sport 4S abroncsok feszülnek.

Váratlan típusából készített sportautót a Ford 2

Az üléseket a Recaro szállítja, a kormány alja lapos, a váltógomb bőrözött. Kívül agresszív aerodinamikai elemek, dupla kipufogó és ST logók segítenek azonosítani a csúcsmodellt. Három üzemmód (öko, normál, versenypálya) közül választhat a vezető, az ESP szintén három állásban (be, engedékeny, ki) kapcsolható.

Váratlan típusából készített sportautót a Ford 3

Forrás: Ford