Gyakorlatlan vagy idős vezetőknél előfordul, hogy összekeverik a pedálokat: a gázra lépnek, amikor a fékre szeretnének. Ezek a bakik rendszerint komoly baleseteket okoznak, ezért az autógyártók igyekeznek minél hatékonyabban kiszűrni a tévedéseket, persze anélkül, hogy teljesen lehetetlenné tennék a gyorsítást.

Nem gyorsul az autó, ha sárga a kulcs 1

A technológia vagy mindig be, vagy mindig ki van kapcsolva – hogy mikor melyik, az azon múlik, hogy a normál indítókulccsal használják-e az autót, vagy a rendszer speciális sárga színű betéttel jelölt jeladójával nyitják az ajtót és indítják a hajtást.

Az illetékes japán minisztérium előírásaival összhangban a Toyota 2012 óta dolgozik az ügyön, és már harmadik megoldását mutatta és vezette be idén. Július 1. óta minden új belpiacos Prius és Prius Plug-in megkapja azt a rendszert, amely a márka világszerte működő, felhő alapú adatgyűjtő rendszerére épülve kiszűri azokat a helyzeteket, amikor padlógázra igenis gyorsulással kell reagálni. Ilyen az emelkedőn való elindulás, a fékre taposást rögtön követő gázadás, illetve ha gyorsítás közben kanyarodunk – mondjuk kereszteződésnél.

A technológia minden más helyzetben figyelmezteti a vezetőt, hogy engedje fel a pedált, de nem veszi el a gázt, hanem egyenletes, lassú sebességgel halad. Más a helyzet, ha akadályt észlel, vagy ha hátramenetben van a váltó: ilyenkor automatikusan megállítja a gépkocsit a vezérlés.

Nem gyorsul az autó, ha sárga a kulcs 2

A Toyota nem tartja meg magának a biztonságos technológiát: azt utólag nem csak saját típusaiba, hanem akár más gyártók gépjárműveibe is beépíthetővé teszi. Ilyenkor a műszerfali képernyő helyett egy külön kis kijelzőn keresztül kommunikál a vezetővel a rendszer.