A kifutó 1,5 literes, 150 lóerős motorhoz képest 17 százalékkal kisebb fogyasztást hoz a Ford Focus egyliteres motorjának a 48 voltos mild hibrid technológia. A szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor egységgel szerelt EcoBoost Hybrid blokk 125 és 155 lóerős kivitelben elérhető.

A villanymotor 20 Nm extra nyomatékának köszönhetően csökkenthették a motor sűrítési viszonyát, illetve a töltőnyomást, így javult a gázreakció és csökkent a fogyasztás: a régi NEDC norma szerint 4,1 liter/100 km-rel számolhatunk. A kedvezőbb energiafelhasználáshoz a hengerlekapcsolás, valamint a programozható (15, 20 vagy 25 km/óra alatt bekapcsoló) start-stop funkció is hozzájárul.

A további fejlesztések között ott van a 12,3 colos, lekerekített felső peremével harmonikusan integrálható digitális műszeregység, az év vége előtt piacra kerülő, jármű-jármű közötti (V2V) kommunikáción alapuló vészhelyzeti előrejelzés, a vezeték nélküli okostelefon-töltő, valamint számos vezetőtámogató technológia.