Sosem gondoltam volna, hogy valaha lesz turbómotoros, összkerékhajtású, karbontetős Toyota Yaris. Mostanra egyre inkább hihetünk benne, hogy Tojoda Akio nem csak a levegőbe beszélt, amikor azt mondta, hogy izgalmas autókat szeretne gyártani. Kezdésnek ott a Toyota GR Supra, aztán bemutatták azt a Yarist, aminek nagyjából semmi köze az ötajtós Yarishoz, de annál jobb alap lesz versenyautónak.

Persze, kizárólag az 1,6-os turbómotorral szerelt, 250 lóerős, állítható összkerekes változatot gyártani butaság volna. Ezért a japán belpiacon megvásárolható lesz egy szerényebb változat is. A dögös forma megmaradt, a technika azonban szelídebb. A sima GR Yaris 1,5 literes szívómotorja 120 lóerős és 148 Nm nyomatéka van. Ez a modell elsőkerék-hajtású és CVT váltós.

Japán különlegesség lesz a sportosabbik Toyota GR Yaris 2

Mindössze két ponton teljesít jobban az elsőkerekes Toyota GR Yaris, mint a csúcsmodell. Az egyik a súly: 1 130 kg-os tömegével 150 kilóval könnyebb a 250 lovasnál. A másik természetesen a kedvezőbb ár lesz. A Toyota állítása szerint már több mint 6000 előrendelésük van a GR Yarisokra japán és európai vásárlóktól.

Itt megnézheted, hogyan készülnek a fickósabb Yarisok: