Noha végleges döntés még nincs, jók az esélyei annak, hogy már a közeljövőben ismét kínálhat városi sportautót a Peugeot. Az ikonikus GTi típusjelzést az új generációs 208-as viheti tovább – akár tisztán elektromos hajtással. Minderről Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója nyilatkozott a brit Autocar magazinnak.

A PSE nem azonos, nem is lehet azonos a GTi-vel, mivel nem ugyanazt a felhasználói élményt nyújtják. A PSE teljes mértékben újraértelmezi a teljesítmény, a menetdinamika fogalmát.” – mondta egy interjújába Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója. „A motorsportnak, mint műfajnak csak akkor van jövője, ha elektromos. A villamosított utcai autók mellett hiteltelen és értelmetlen volna egy belső égésű motorral hajtott sportautó”

Ezek a kijelentések sokaknál megkongatták a vészharangot a GTi almárka felett, ám most úgy tűnik, a gyár mégsem tett le a nagy hagyományokkal rendelkező sportautó-családról.

„Vannak piacok, ahol nagyon is erős piacra találhatna egy klasszikus ’hot hatch’. Most azon dolgozunk, hogy megalkossuk a jövő GTi-jét. Viszont egyetlen olyan modell van csupán, ahol létjogosultsága volna egy ilyen típusnak, és ez a 208-as – akár villanymotorral. Minden más modellcsaládunk esetében csak a PSE sportverziók jöhetnek szóba.” – értelmezte a helyzetet a brit Autocar magazinnak Imparato.

Újra lehet Peugeot GTi – csak épp áram hajtja majd 2

Habár az esetleges 208 GTi-nek jelenleg a sorsa sem ismert, nem hogy a műszaki paraméterei, az biztos, hogy a Peugeot döntéshozói csak akkor adnak zöld jelzést a projektnek, ha a tervezett autó képes felnőni azokhoz az igen magas elvárásokhoz, amelyeket legendás elődei (mindenekelőtt az 1984-es 205 GTi és az 1997-es 306 GTi) támasztottak.