A gyár utoljára 2015-ben szállított gyártási hulladékot szemétlerakóba, azóta égetőműbe kerül a hulladék, ahol hasznosítják a hőt. 2018 óta a gyártásban keletkező iszapanyagok is hőenergiaként fejezik be földi pályafutásukat. 2020 óta pedig a normál üzleti tevékenységből származó hulladék sem kerül lerakóba – ezzel teljes mértékben megszűnt az üzem hulladékkivitele, az újrahasznosítás mértéke elérte a 100 százalékot.

Hulladék nélkül üzemel a Škoda 1

A festőüzemből kivezetett levegőből ezek a gépek szedik ki környezetbarát, energiatakarékos módon a festékszemcséket

A cseh körkörös gazdasági intézettel (Institut Cirkulární Ekonomiky) karöltve a Škoda Auto a lehető legszélesebb körben igyekszik újrahasznosítani, ismételten felhasználni a termelés melléktermékeit és hulladékait, de legfőképpen eleve elkerülni a hulladékok keletkezését. A gyár új fényezőüzeme például autónként 210 grammal kevesebb oldószert és 17 százalékkal kevesebb fedőlakkot használ, mint egy átlagos fényezőműhely. Emellett nem keletkezik festékiszap-hulladék, míg a szellőzőrendszer új fertőtlenítő egységének köszönhetően autónként 2 kilogrammal (!) kevesebb festékmaradék kerül a légkörbe.

A folyamat nem ért véget: a gyár célja, hogy az évtized második felére teljesen szénsemlegessé tegye működését.