A Volvo felső kategóriás típusainak (60-as és 90-es szériák) alapját képező SPA padlólemez következő generációja, az SPA 2 fontos hardverrel: egy lidar (lézeres radar) érzékelőrendszerrel lesz gazdagabb. A szélvédőkeretbe beépített, a prototípusoknál sokkal kompaktabb technológiát a tervek szerint alapértelmezésben beépítik minden autóba, használni azonban csak akkor lehet majd, ha azt megrendeli az ügyfél.

A vezeték nélküli szoftverfrissítéseknek köszönhetően érvényesülhet a fokozatosság elve. A Volvo akár úgy is bevezetheti a technológiát, hogy azt kezdetben csupán a világ néhány pontján lehet használni (a biztonságos használat komoly környezeti feltételekhez kötött, a jogi engedélyezésről nem is beszélve). Amint aztán új régióban kapnak engedélyt, azt egy egyszerű wireless frissítéssel máris átküldhetik az érintett autókba.

Szériafelszerelés lesz az új Volvókban a robotpilóta 1

Diszkrét a szélvédőkeretbe integrált lézeres radar (lidar)

A Volvo egyébként nem a mostanában szokásos 2. szintű autonómiában gondolkodik: a vezető leveheti a kezét a kormányról, a tekintetét az útról, legalábbis egy meghatározott útszakaszon (3. szintű autonómia.)

A Luminar lézeres szenzora lézerimpulzusok milliói segítségével három dimenzióban térképezi fel környezetét, ezzel pontosabb képet alkotva a jármű körüli akadályokról.