A legtöbben a hatékonysággal és a kis fogyasztással azonosítják a hibrid autókat, pedig ma már rendkívül sokféle hibrid hajtás létezik és ezek közül nem mind arra szolgál, hogy kevesebbet kelljen a benzinkútra járni. Az Audi Q5 55 TFSIe-ben például a 252 lóerős turbómotor mellé csapják hozzá a konnektorról tölthető elektromos hajtást. A rendszerteljesítménye 367 lóerő és van mellé 500 Nm nyomatéka.

Ezzel egész fürge autó, hiszen a 2,1 tonnás Q5-öst 5,3 másodperc alatt gyorsítja 100-ra, a végsebessége pedig 239 km/óra. Az ABT tunerei viszont minden VW Csoportos termékhez hozzáteszik a magukét, így a plug-in hibrid Q5-ös sem maradhatott ki.

A 2,0 literes, négyhengeres turbómotort 310 lóerőre “írták meg” és 420 Nm nyomatékot hozta ki belőle. Mellé jön a 8 sebességes automataváltó házába integrált villanymotor 143 lovas teljesítménye és 350 Nm nyomatéka. Ezzel az összteljesítmény 425 lóerő lett és 550 Nm nyomaték van hozzá. Ahogyan az ABT-nél szokás, úgy a dinamizmusról most sem közöltek adatokat. Az autó leginkább a Volvo XC60 Polestar változatához áll közel.

A tuningolt Q5-öst egyébként nem könnyű kiszúrni, csak egy 20 colos alufelni szettet tettek alá és ragasztottak egy plakettet a motortérbe. Továbbá a küszöbökre tettek ABT logót.

Nem a spórolásra megy az ABT hibrid Q5-ös Audija 2