Március óta világszerte kapható a Volkswagen T-Roc Cabriolet, egy emelt hasú, 4,2 méteres, vászontetős crossover. Nem ez volt azonban az első olyan terepkabrió, amely Volkswagen alapokra épül – és most nem a Kübelwagenre gondolunk, hanem a Biagini Passo nevű furcsaságra.

30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 1
30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 2

30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű

30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű

30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 8
30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 9
30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 10
30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 11
30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 12
Fotó megosztása:

Ezt az olasz ACM (akik később VW dízelmotorral szerelt ARO10-eseket forgalmaztak Nyugat-Európában) tervezte és építette 1990 és 1993 között. Fogták a Golf I-es kabriót, és összeépítették a Golf II Country hajtásláncával és összkerékhajtásával. Ehhez saját segédvázakat terveztek, a karosszériát egyedi szélesítésekkel és lökhárítókkal szerelték fel. Kengururács, valamint máshonnan kölcsönzött lámpák tették teljessé az autó egyedi megjelenését.

Az autóból mindössze 65 darab készült, így akár értékes gyűjtői darab is lehetne, de a háztáji építési minőség miatt inkább izgalmas, mint kívánatos egzotikumról van szó. Kár, mert egy ügyesen megépített terepkabrióval egyszerre két hedonista istenségnek is hódolhat az ember.

30 éves ez a VW kabrió szabadidőjármű 13