Bár a BMW tervei szerint már 2025-re elérhetővé tenné a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát egy szériaautóban, ez azért még csak halvány vízió, hiszen a piac még könnyen változhat. A Frankfurti Autószalonra azért már elhozták azt a BMW X5-öst, melyet i Hydrogen NEXT tanulmányautónak kereszteltek át. Ezen csak épp annyit változtattak, hogy sejthető legyen a hagyományostól eltérő hajtáslánc.

Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 1
Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 2

Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW

Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW

Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 9
Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 10
Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 11
Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 12
Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 13
Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 14
Fotó megosztása:

Mindenhol kék derengéssel és háromszög mintázattal jelzik az üzemanyagcellás hajtást, amit a Toyotával közösen fejlesztenek. Már 2013 óta fejlesztik közösen a hidrogénüzemű hajtást, aminek részeként japánban is több olyan 5-ös Gran Turismo prototípus fut, melyben a Toyota üzemanyagcelláit használják.

Toyotával fejleszti közösen üzemanyagcellás autóját a BMW 15

Konkrét műszaki adatokat nem árultak el, inkább a szándékot jelzik a hidrogénes X5-tel. Az üzemanyagcellás autókban azért is látnak fantáziát, mert az elektromos autókhoz hasonlóan tiszta üzeműek, de a tankolás kevesebb, mint négy percet vesz igénybe – épp úgy, mint a belső égésű motorral szerelt autóknál -, valamint a hatótávolság is több száz kilométeres lehet.

Nem újdonság a hidrogén-hajtás a BMW számára, az első ilyen sorozatgyártású modellt is ők készíttették, amelyről az alábbi cikkben a Vezess is beszámolt anno:

Nézd meg a hidrogén-hajtású BMW X5-öst videón is!

a videó a hirdetés után indul