A Volkswagen ID. R a cég elektromos ambicióinak fáklyahordozója, amely korábban elképzelhetetlen időt regisztrált a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen. A korábbi csúcstartó Peugeot azóta leszólta a Volkswagen eredményét, a németeknek azonban van jobb dolguk, mint a franciákkal veszekedni: most a Nürburgringre készülnek, hogy elhódítsák a leggyorsabb villanyautó címet a NIO EP9-től: a független fejlesztésű autó 6 perc 45,9 másodperc alatt ment körbe a Nordschleifén.

A 680 LE rendszerteljesítményű, kétmotoros ID.R már idén nyáron nekifut a rekordnak; jelenleg ennek előkészületei zajlanak.

Egyelőre értelemszerűen kevés információt osztanak meg, annyit azonban elárultak, hogy a Pikes Peak-i autón látott, hatalmas szárny lekerül a kocsiról. Egészen más aerodinamikai jellemzőkre lesz ugyanis szükség a 20 kilométeres körpályán, ahol az energiahatékonyságra, nem pedig a leszorítóerőre helyezik a hangsúlyt. „Nem csak a hátsó szárny lesz kisebb, de az első splittert, valamint a fenékburkolatot is átdolgozzuk.” – árulta el François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója. Április folyamán szélcsatornában tesztelik az előzetesen számítógépes szimulációval kialakított alternatívákat, majd megkezdődnek a versenyautó éles tesztjei.

Ami nem változik, az a pilóta személye: az autót ugyanaz a Romain Dumas fogja vezetni, aki a Pikes Peaken is, és aki négyszer nyert már a Nürburgringen 24 órás versenyt, így meglehetősen jól ismeri a pályát.