Már két év múlva forgalomba állhatnak azok a sofőr nélküli kisbuszok, amelyeket a Toyota és az Uber közösen alakít át autonóm üzeműre.

A két cég 2016 óta működik együtt szorosan az autonóm mobilitás terén, és a jelek szerint úgy látják, készen állnak az éles bevetésre: 2021-től mintegy száz darab, következő generációs Toyota Sienna buszlimuzin fogja szállítani az Uber utasait.

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 1
A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 2

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 6
A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 7
A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 8
Fotó megosztása:

Egészen magas, négyes szintű autonómiáról beszélünk, ami azt jelenti, hogy bizonyos feltételek esetén emberi beavatkozástól mentesen tud közlekedni a gépkocsi. Ez ma még csak úgy megy, hogy korlátozzák a bevetési területet – az Uber is erre készül, egy elektronikusan lekerített zónán belül fognak maguktól mászkálni az autók, bár egyelőre nem tudni, mekkora lesz ez a terület, amelyen belül ultranagy felbontású térképek, valamint a jármű és környezete közötti kommunikáció teszi lehetővé a felügyelet nélküli haladást.

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 9
A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 10

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell

A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 7
A Toyota új kisbuszához már sofőr sem kell 8
Fotó megosztása:

A partnerek nem azért választották a Siennát, mert egyszerre sok utast szeretnének szállítani, hanem mert egyrészt a tágas belső térben elférnek a vezérlő számítógépek, másrészt az új Sienna hibrid hajtásláncot kap, aminek nagy feszültségű akkumulátoráról hatékonyabban tudják táplálni a rendszert.

(Képeinken a jelenlegi Toyota Sienna látható)