A sorozat általános modellfrissítése keretében korábbi kétliteres, négyhengeres benzinmotort alkalmazó 740e helyébe lépő 745e háromliteres, soros hathengeres belső égésű motort kap.

A teljesítmény 326-ról 394 lóerőre nőtt, ebből 286 lóerőt biztosít a benzinmotor. A rendszernyomaték 600 Nm.

Az átlagfogyasztás hátsókerék-hajtással 2,3, összkerékhajtással 2,6 liter. Az eddigi 5,4 helyett 5,1 (745Le xDrive), 5,2 (745e) vagy 5,3 (745Le) másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó, a végsebesség minden esetben 250 km/óra, ahogy eddig is.

A 745e elektromos hatótávolsága 54-58 kilométer, a nyújtott tengelytávú verzió 52-55 kilométert tud megtenni, mielőtt lemerülnek az akkuk, a 745Le xDrive esetében ez az érték 50-54 kilométer.

A hátsó ülések alatt elhelyezett Li-Ion akkumulátorcsomag kapacitása eléri a 12 kWh-t. Hibrid üzemben az eddigi 90 helyett 110 km/óra az emissziómentesen elérhető legnagyobb sebesség, elektromos üzembe kapcsolva 140 km/óra érhető el. Létezik egy sport üzemmód is, valamint egy töltés-fenntartó állapot, amivel a későbbi városi használatra takarékoskodhatunk az árammal.

A hajtáslánc egyetlen villanymotorját, amelyet hajtásra, valamint fékenergia-visszanyerésre is alkalmaz a rendszer, a nyolcfokozatú automata váltóba integrálták.

A csomagtartó kapacitása 420 liter, mint eddig, kapacitása a 40:20:40 arányban osztva ledönthető üléstámlákkal bővíthető.

Az új online infotainment csomag részeként a hibrid 7-es vezetője lekérdezheti a célállomása közelében található töltőpontok várható foglaltsági státuszát, illetve előre lefoglalhat egy töltőpontot a BMW által üzemeltetett ChargeNow töltőhálózaton belül.