Mindkét kivitelében (512 vagy 526 cm tengelytáv) 22 mm-rel nőtt a BMW 7 karosszériahossza, miközben minden egyéb méretbeli paraméter változatlan maradt. Az orr ugyanakkor 5 centivel magasabbra került, mint eddig, a motorházfedél élei határozottabbak, az embléma nagyobb.

A dupla vese hűtőmaszk felülete 40%-kal nőtt, ugyanakkor a fényszórók keskenyebbek lettek; utóbbiak akár 560 méterre elvilágító lézertechnológiával is kérhetők. Az alsó, külső beömlők légterelőket kaptak, megváltozott az oldalsó légcserenyílások mérete és elhelyezkedése.

Hátul az első lökhárítót mintázó kötény, szélesebb kipufogóvégek, 35 mm-rel keskenyebb, térbeli kialakítású lámpatestek, valamint a krómcsík alatt végigfutó, mindössze 6 mm széles fénysáv teremt újszerű megjelenést.

Az utastérben bőségesebben alkalmazott steppelés fokozza a Nappa bőr fényűző hatását, a környezetet új valódi fabetétek teszik exkluzívvá.

A jobb zajszigetelésről módosított borítóelemek, valamint vastagabb oldalsó és hátsó ablaküvegek gondoskodnak.

A kormánykeréken átrendezték a kezelőszerveket, más helyre került a vezeték nélküli mobiltöltő tála, frissítették a fedélzeti infotainment rendszert, míg hátra két darab 10 colos képernyőből és Blu-Ray lejátszóból álló szórakoztató központ kérhető.

A hajtásláncok kínálata is megújult. A 6.6 V12 csúcsmotor (M760Li xDrive) benzin részecskeszűrőt kapott, teljesítménye 585 LE. A rövid és hosszú tengelytávval egyaránt kérhető 750i/750iL xDrive új, 4,4 V8 benzinmotorja a korábbinál 80 lóerővel erősebb, 530 lóerős.

A plug-in hybrid (745e) kétféle tengelytávval, továbbá összkerékhajtással is kérhető, maximális rendszerteljesítménye 394 LE, átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,1-2,6 l/100 km, kiviteltől függően 50-58 km-t tud megtenni akkumulátoraival.

Három darab háromliteres, soros hathengeres dízelmotor áll rendelkezésre. Ezek 400 (750d), 320 (740d) vagy 265 (730d) lóerősek. Mindhárom kapható rövid és hosszú tengelytávval, de csak a kisebbik elérhető tisztán hátsókerék-hajtású kivitelben.

Alapfelszerelés a légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás, a nem plug-in modellekhez további futóműrendszerek (pl. összkerékkormányzás) is kérhetők.

A vezetőtámogató rendszerek köre teljes körű, az alapáras parkolórobot mostantól képes 50 méteren át visszakövetni azt a nyomvonalat, amin előre beállt egy parkolóhelyre.

Videókért kattints ide.