A jelenlegi 3,2 literes dízelmotort egy új, 2,0 literes, ikerturbós erőforrással váltja fel a Ford a megújuló Ranger fedélzetén. Az új motor 200 helyett 213 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 470 helyett 500 Nm. Az eddigi 2,2-es alapmotor helyébe a kétliteres blokk egy turbóval szerelt verziói lépnek, 130, illetve 170 lóerővel. A két erősebb motor 10 fokozatú automata sebességváltóval is rendelhető, ez 9%-os fogyasztáscsökkentést jelent, míg kézi váltóval 4%-kal takarékosabbak az új motorok.

A Ranger többi újdonsága inkább az utasok kényelmét és szórakoztatását szolgálja. Fedélzeti wifi-hotspot kérhető, egy speciális app segítségével a távolból is lekérdezhetjük a jármű státuszát, illetve helyzetét. Megjelent a kínálatban az okostelefon-integráció, az indítókulcs pedig programozható kezdő vezetőre: ilyenkor korlátozzák a végsebesség és a hifi hangerejét, illetve kikapcsolhatatlanná válnak a biztonsági rendszerek.

Utóbbiakból alapfelszerelés a gyalogosfelismerő autonóm vészfékrendszer és a táblafelismeréssel kombinált sebességkorlátozás. Rendelhető parkolássegéd, sávban tartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint adaptív tempomat; alapáras a vontatmánystabilizáló és borulásgátló funkciókkal szerelt ESP.

A rugózást és a lengéscsillapítást úgy hangolták újra, hogy kényelmesebb legyen az autó.

Új a lökhárító és a hűtőmaszk, utóbbinak központi krómcsíkja mostantól osztott kivitelben szerepel. Két új karosszériaszín, xenon lámpák és LED-es nappali világítás szerepel a kínálatban.

Különleges szolgáltatás a plató hátfalába beépített torziós rugó, amely segít felcsukni a lehajtott elemet (csak Limited és Wildtrak modelleken.)

Forrás: Ford