Nem pusztán feljavított kivitel, hanem egy minden részletében egyedi fejlesztésű, utcai versenyautó lehet az a Lexus RC F Track Edition, amelynek januári világpremierjét egy sokat mondó részletfotóval előlegezte meg a gyártó.

A képen egy gigantikus, szénszálas hátsó légterelő látható, a rögzített kivitelű szárny függőleges záróelemébe a márka sportrészlegének logóját, egy stilizált F betűt sütötték bele. Egy ekkora spoiler optikai tuningnak túlzás, így biztosak lehetünk abban, hogy komoly aerodinamikai fejlesztések zajlottak a háttérben. A 2016-os RC F GT tanulmányon alkalmazott, széles körű tömegcsökkentés is szerepet kaphatott a fejlesztésben: akkor több mint három mázsát faragtak le az autóból.

Lexus RC F GT tanulmány 2016-ból. Gigantikus hátsó szárny, szénszálas karosszériaidomok, 350 kg megtakarítás.

Egy könnyebb, aerodinamikailag optimalizált, és vélhetőleg futóművében is áthangolt sportkupé jól hangzik, de úgy tűnik, ennél is többről van szó.

„Az új modell a leggyorsabb és legerősebb autó lesz, amit az LFA óta építettünk,” – nyilatkozta ugyanis a januári premierről Robert Carter, a cég észak-amerikai értékesítési alelnöke. Ez pedig egyértelmű utalás a teljesítménynövelésre: vélhetően az RC F 477 lóereje és az egykori LFA 560 lóereje közé fogják belőni az 5,0 literes V8-as szívómotort. Csak bízhatunk abban, hogy átlépik a bűvös 500 lóerős határt.

Az újdonság minden bizonnyal ugyanaz a modell, amelynek prototípusát korábban a Nürburgringen tesztelte a Lexus; a szénszálas gépházfedél és tetőlemez egybevág a tömegcsökkentésről szóló elképzelésekkel.