Egy ausztrál autós szaklapnak, a GoAutónak nyilatkozva a Volkswagen-csoport helyi marketingigazgatója, Michael Bartsch elárulta, hogy jelentős költségcsökkentésre szorul az Amarok. A pickupot jelenleg a cég németországi és argentínai üzemei gyártják, és sem az előbbinél érvényesülő magas munkabérek, sem a dél-amerikai ország instabil devizája nem kedvez a versenyképességnek.

Bartsch szerint megoldást jelenthetne, ha az új generációs modellt közösen fejlesztenék egy másik gyártóval – mondjuk a Forddal. „Minden eshetőséget mérlegelünk, minden út nyitva áll. Nem volnék őszinte, ha azt mondanám, nincs köztünk semmi a Forddal, de nem vagyok abban a helyzetben, hogy bármit kommentáljak.”

Arra mindenesetre ügyelnie kell a két gyártónak, hogy a kooperáció ne úgy jöjjön létre, mint a Mercedes X-osztály / Nissan Navara, vagy pláne mint a Fiat Fullback / Mitsubishi L200 esetében. „Minden tiszteletem a Mercedesé, de azt gondolom, hogy az egyedi kultúrájú, stabil piaci pozíciójú márkáknak jobban kell ügyelniük arra, hogy megőrizzék egyéniségüket.”