Az első Mégane R.S. Trophy 2005-ben készült el a második generációs R.S. alapjaira mint a sportmodell még könnyebb, még élesebb kivitele. Azóta rendszeresen jelentkezett a Renault az utcai használatra még éppen alkalmas, de igazából a versenypálya felé kacsintgató modellverziókkal, és most itt az új kiadás.

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 1
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 2

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 21
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 22
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 23
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 24
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 25
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 26
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 27
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 28
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 29
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 30
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 31
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 32
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 33
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 34
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 35
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 36
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 37
300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 38
Fotó megosztása:

A mérnökök átdolgozták az 1,8 literes turbómotort. A turbófeltöltő kerámia golyóscsapágyat kapott (ezzel harmadára csökkent a belső súrlódás az acél golyóscsapágyhoz képest), a kipufogót aktív szeleppel szerelték fel, a végeredmény 300 LE és 420 Nm – utóbbi csak a duplakuplungos váltónál érvényesül, kézi váltó esetén be kell érnünk 400 Nm-rel.

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 39

A futómű megkapta az alap-Mégane R.S. összkerékkormányzását, emellett kompozit első fékeket, 19 colos felnire szerelt Bridgestone Potenza S001 abroncsokat (jövőre opcióként könnyített felniket és Potenza S007-eseket) kínálnak, valamint természetesen szériatartozék a Cup futómű: 25 százalékkal feszesebb csillapítás, 30 százalékkal keményebb rugók, 10 százalékkal merevebb kanyarstabilizátorok, és részlegesen önzáró Torsen differenciálmű segíti a pontosabb irányíthatóságot.

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 40

Az élénksárga szín magától értetődő a Renault sportszériájánál; a belteret 20 mm-rel mélyebben beépített Recaro kagylóülések (opció) és Alcantara kárpitozás dobja fel.

Videón is megnéznéd a Renault új fenevadját? Kattints ide!