Valamikor mindent el kell kezdeni, és ha már el kell, az ABT úgy döntött, az elsők között ugrik fejest a hibridtuning-szakmába.

16 fotó

Fogtak egy mezei ABT Audi RS6 kombit, sportfutóművel és aerodinamikai kiegészítőkkel, valamint orrában egy 730 lóerőre gyúrt motorral (a gyári 560 lóerőhöz saját fejlesztésű motorvezérlés és egyedi kipufogórendszer tette hozzá a pluszt), majd a hajtásláncba beépítettek egy villanymotort, ami 1018 lóerőre dobja fel a rendszerteljesítményt, méghozzá stílusosan gombnyomásra.

Ez a bizonyos gomb csak 100 km/óra felett aktív, akkor viszont plusz 317 newtonmétert és 288 LE-t zúdít a kerekekre – szerencsére csak rövid időre. A rendszerteljesítmény 1018 lóerő, az össznyomaték 1291 Nm. Ahhoz képest, hogy a hibrid hajtást átmenetinek szánják, meglehetősen combos, 13,6 kWh kapacitású akkumulátort építettek be a németek.

Nem váratlan persze, hogy pont az ABT fogott bele a villamosításba, hiszen aktív résztvevői a Forma-e világbajnokságnak. Az pedig stílusos, hogy a hibrid prototípus nem egyszerű zöld fóliázást kapott, hanem a nyomtatott áramköröket idéző mintázat díszíti karosszériáját.