Beállsz a garázsba, elfordítod és kihúzod a kulcsot, és mehetsz a dolgodra: évtizedeken át ez volt a gyakorlat. A kulcs nélküli indítási rendszerek korában viszont a kulcs már csak jeladó, a motort nyomógomb indítja és állítja le – vagy mondjuk a start-stop automata. Vagy ha hibridet vezet az ember, a hajtáslánc vezérlése, amikor jónak látja.

Egyszóval előfordulhat, hogy valaki kiszáll az autójából, magával viszi a kulcsát, de a kocsi motorja nem állt le – vagy ha áll is abban a pillanatban, később minden bizonnyal magától újraindul.

Ez a probléma 2006 óta több mint két tucat esetben vezetett halálos szénmonoxid-mérgezéshez Észak-Amerikában; az áldozatok többségükben idős emberek, akik egyrészt a szokások rabjai, másrészt esetleg a hallásuk sem elég jó ahhoz, hogy megállapítsák, jár-e a motor. Persze nem kizárólag ők veszélyeztetettek.

A megoldás az volna, ha az autógyártók olyan rendszereket építenének be a járművekbe, amelyek a jelenleginél egyértelműbben figyelmeztetnek a járva maradt motorra, vagy megfelelő körülmények között maguktól leállítják a motort, ám ehhez alighanem hathatós, kényszerítő erejű törvényi szabályozásra is szükség lesz.