Akár 40 méter magasra is megnő az az örökzöld fa, amelytől nevét  kölcsönözte a Volkswagen első MBQ-padlólemezre épülő platós kisteherautója. A szigorúan koncepcióautóként prezentált Tanoak gyártásáról nincs szó, de ha mégis megvalósulna, önhordó karosszériás pickupként a Honda Ridgeline egyetlen közvetlen konkurense lehetne az észak-amerikai piacon.

A Tanoak nagy, 5438 mm hosszú, azaz 40 centivel hosszabb a hétszemélyes Atlas szabadidőjárműnél; a tengelytáv utóbbi 2979 mm-e helyett 3259 mm. A hasmagasságot 51 mm-rel emelték meg, így eléri a 249 mm-t. Az ötszemélyes, négyajtós fülke mögött 163 centis plató húzódik, utóbbin mozgatható sín szolgál kerékpárok, vízisport-eszközök rögzítésére. A hátfalat lehajtva 2291 mm-re toldható a rakodófelület.

A hajtáslánc a VW 3,6 literes V6-os benzinmotorját (276 LE) nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással társítja. Felezőt is kapott az autó, a 275/55 R 20 méretű abroncsok terepmintázatát elnézve akár komoly off-road helyzetben is helyt állhat a jármű.

Ötletes, de nem túl praktikus a hátsó oldalajtó kilincsének megvalósítása.

A robusztus külső stíluselemekkel és a teljesen digitális belső kialakítással felesleges törődni, azok úgyis változnak, ha sorozatgyártásra kerül a sor. Az viszont érdekes, ahogy a sebességváltó, illetve az üzemmódváltó rendszer programválasztó karját megvalósították: ezeket úgy alakították ki, hogy akár kesztyűben is könnyen kezelni lehessen őket.