A lap úgy tudja, hogy a döntést hivatalosan június 1-jén jelenti be Sergio Marchionne, az FCA elnök-vezérigazgatója, amikor ismerteti a cég új, négyéves üzleti tervét.

Az FCA szóvivője nem kívánta kommentálni a lap értesülését, amely arra emlékeztetett, hogy a Toyota és a Porsche már elkötelezte magát a dízelmentes jövő iránt.

A La Stampa olasz lap is írt a FCA-tervről, “bennfentes forrásra” hivatkozva. Ez azért is fontos, mert a La Stampa részbeni tulajdonosa az Agnelli család, amely egyben az FCA főrészvényese.

A Fiat-Chrysler döntése mögött részben az állhat, hogy egyre csökken a dízelautók iránti kereslet. Az Európában eladott összes új autó több mint a fele dízelüzemű volt 2015-ig. A dízelüzemű személyautók tavalyi eladása 8 százalékkal csökkent az előző évhez képest Európában, ahol a piaci részesedése 43,8 százalékra zsugorodott.

Az FCA dízelautói iránt tavaly nőtt a kereslet, a cég európai értékesítésén belül a dízelüzeműek aránya 40,6 százalékra emelkedett a 2016. évi 40,4 százalékról. Az FCA-hoz tartozik például a Jeep, a Fiat, a Ram, a Dodge, a Chrysler, az Alfa Romeo és a Maserati.

Forrás: MTI