A tavalyi évben 6,6 százalékos piaci részesedéssel vezette az európai A-szegmens eladásait a Toyota Aygo. Joggal feltételezték tehát a dizájnerek, hogy a vevőknek bejön, amit látnak, ezért még extrémebb arcot faragtak a kocsinak.

Az eddig síkbeli X-dizájnt háromdimenzióssá domborították, elöl-hátul kiugrik a karosszéria síkjából a lámpatest, az utastérben pedig is térhatásúvá módosították a kijelzőket.

Megmaradt az állandó és időszakos kivitelekből álló felszereltségi struktúra, mindegyik egyedi stíluselemekkel különbözteti magát a többiektől. A kínálatban két új karosszériaszín: magenta és kék jelent meg, az utastérben friss kárpitanyagok és elegáns új színharmóniák dobják fel a környezetet.

Módosították az Aygo háromhengeres, egyliteres motorocskáját: új kettős befecskendezővel, megnövelt sűrítési viszonnyal, csökkentett belső súrlódással, hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszerrel, valamint finomabb alapjáratot eredményező kiegyensúlyozó tengellyel javították a vezetés élményét. Az Aygo felfüggesztését, illetve az elektromos kormányszervó szoftverét is frissítették.

A motor a korábbi 69 LE helyett 72 lóerőre képes, és bár a nyomaték maximális értéke csökkent, az autó mégis fürgébb lett, 14,2 helyett 13,8 mp alatt szökken 100 km/órára. A 160 km/óra végsebesség nem változott. Az ECO verzió hosszabb negyedik és ötödik fokozatot, csekély gördülési ellenállású abroncsokat, start-stop rendszert és kedvezőbb aerodinamikát kínál – az előd hasonló modellje valamivel lomhább és lassabb volt, ami érthető; vélhetően ez a különbség itt is kiütközik majd.

Mondjuk nagyon nincs szükség az öko-kiadásra: már az alapmodell is beéri 3,9 literrel (régi: 4,1) százon; a CO2-kibocsátást 95-ről 90 g/km-re esett. Ezek az NEDC norma szerinti értékek; az új homologizációs eljárásban a normál modell 93, az ECO 86 gramm szén-dioxidot küld a légkörbe ezer méterenként.

Mindez remek, de a vevők alighanem egyetlen változtatásnak fognak a legjobban örülni: plusz hangszigetelést építettek be a műszerfal mögé, valamint az A-oszlopok, az ajtók és a csomagtérajtó burkolata alá, így mérhetően csökkent a menetzajok és –rezgések szintje.

Forrás: Toyota