Bander Ferenc, a Mopedautók és Segéd-motorkerékpárok Magyarországi Érdekvédelmi Egyesületének elnöke hosszú menetre szánta el magát. A 36 éves férfi 130 kilométeren keresztül, Törökszentmiklósról egészen a budapesti Akadémia utcáig húzza majd saját, 350 kilogrammot nyomó mopedautóját. Távolról sem egy rekord vagy móka kedvéért, hanem tiltakozásképpen.

Hogy miért? Két éve a mozgássérültek és más jogosítványt nem szerzők számára mobilitást biztosító autókra kiadott miniszteri rendelet szerint ezentúl ezek nem vezethetőek segédmotoros jogosítvánnyal, csakis B kategóriással és természetesen ennek megfelelően rendszám is szükséges rájuk. A rendelet indoklása szerint azért, mert ezek a járművek megtévesztésig hasonlítanak egy személygépkocsira.

Továbbá ezen rendelet alapján ezentúl nem járhatnak dolgozni és bevásárolni azok, akik eddig ezt segédmotoros jogosítvánnyal, legfeljebb 45 km/órás tempóval haladva megtehették. Éppen ezért sok járművet kénytelenek voltak állva hagyni a tulajdonosok, de sokan adták tovább Romániába, ahol 14 éves kortól beülhetnek segédmotoros jogsival. Bander Ferenc álláspontja szerint az Európai Unión belül Magyarország az egyetlen hely, ahol jelentősen megnehezítették az ilyen típusú járművek használatát.

Hogy mi értelme van a mopedautóknak? Korábban mi is foglalkoztunk a témával, a cikket ide kattintva olvashatod!

Frissítés:

Alább a kommentek között is olvasható Bander Ferenc hozzászólása, melyben részletesebben kifejti álláspontját az üggyel kapcsolatban:

“9 évnyi jogi visszaélést követően 2013. Január 19. óta lehet Magyarországon is használni EU jogoknak megfelelően a mopedautókat. De sajnos vannak még hiányosságok, amiket pótolni kell:

– Az elektromos mopedautók nem kapnak zöld rendszámot.

– A forgalmi engedélyre nyomtatják a segédmotoros-kerékpár igazolólapot. Igazolólap vagy Forgalmi engedély? Nem mindegy, mert ha forgalmi engedély, akkor a jármű AM jogosítvánnyal nem vezethető. Ez félrevezető és a rendőrség okkal jelenti fel a mopedautóst.

– Vannak mopedautók, amelyek személygépkocsi forgalmival van ellátva és személygépkocsi regadót kellet utána megfizetni.

– Vannak mopedautók, amelyek a forgalmi engedélyre nyomtatott igazolólappal vannak ellátva, de tévesen és félre vezetően tartalmazzák a csak “B” kategóriás jogosítvánnyal vezethető korlátozást.

– Még mindig vannak okmányirodák, kormányablakok, rendőrök, akik nem tudják, hogy a mopedautókat EU normák szerint lehet használni Magyarországon! Félre vezetik a vásárlókat, feljelentik a használókat!

1., a teljesen elektromos mopedautók L6e és L7e kategóriában kapjanak zöld rendszámot, mivel a legjobban teljesítik a zöld rendszám céljait.

2., a forgalmi engedélyre nyomtatott igazolólap teljesen rendben van, de hogy teljesítse feladatát és ne tévesszen meg senkit, húzzák ki, érvénytelenítsék a forgalmi engedély feliratot.

3., szüntessék meg a 2004-től 2013-ig keletkezett hátrányos megkülönböztetést. Értesítsék a 2013-ig Magyarországon nyilvántartásba vett mopedautók tulajdonosait, hogy vezethetik segédmotoros jogosítvánnyal az L6e kategóriába tartozó maximum 6 KW-os mopedautókat. Szüntessék meg a forgalmi engedélyekbe bejegyzett „B” kategória vezethetőség korlátozásokat. Amely mopedautókat személygépkocsinak minősítettek, azok nyilvántartását és igazolólap ellátását, mopedautó kategóriába tegyék meg.

4., hirdessék ki, tudassák a hatóságokkal, hogy a maximum 6KW-os mopedautókat L6e segédmotoros-kerékpár „AM” jogosítvánnyal, a 6 KW-nál nagyobb L7e kategóriás mopedautókat nagy motor „A” jogosítvánnyal vezethetők.

Kérek mindenkit, ha egyetért velem, támogasson az esemény megosztásával. Lehet, hogy valaki nem támogatja a demonstrációt és ellenzi a mopedautókat. Kérem, ne bántsuk egymást! Mert ez csak azt mutatja, hogy kevés az ismerete és nincs a környezetében olyan személy, akinek szüksége van mopedautóra.”

Forrás: Magyar Nemzet, MTI