Alapmodellekre még a legnagyobbaknak is szükségük van, ezért aztán számos gyártó pakolt négyhengeres motort a nagyobbacska modelljébe. Egyesek a vásárlói igényekre, mások a takarékosságra fogják a méltatlan méretű motorokat, melyek olykor nem várt módon passzoltak az autóhoz.

Skoda Superb Kombi 1.4 TSI

Ha tágas autóról van szó, akkor nem kell sokáig gondolkozni, általában hamar előkerül a végtelen mennyiségű teret kínáló Superb, amiből természetesen létezik praktikus kombi változat is. A motorválaszték olyan széles, hogy elfér rajta az 1.4 TSI is, mely 150 lóerővel és 250 Nm nyomatékával mozgatja a bő 4,8 méteres autót. Álló helyzetből 100-as tempóra 8,7 másodperc alatt gyorsul a katalógus szerint.

BMW 730i

Zokogtak a rajongók, amikor a 30i végződés egyszerre nem egy szívó sorhatoshoz, hanem egy turbós négyhengereshez kezdett el szorosan kapcsolódni. Bár a teljesítményt hozza, de a járáskultúra és az érzetek egészen mások. Bizonyos piacokon az új 7-es BMW-ből sem csupán a konnektorról tölthető hibrid modell kap négyhengeres motort, hanem 730i jelzéssel megvásárolható a 258 lovas, 400 Nm nyomatékot tudó alapmodell is, mely bő 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A BMW egyébként az X5-ösben is kínál négyhengeres dízelmotort.

Volvo S80 1.6D

Amennyire meglepő lépés volt a svédektől, hogy egy 1,6 literes turbódízelt pakolnak a zászlóshajójukba, annyira kedvező volt a kis motorral szerelt limuzin fogadtatása. A sajtó szerint nem túl dinamikus, de alapvetően harmonikus autó a takarékos, 109 lóerőt és túltöltéssel 260 Nm nyomatékot kínáló motorral. A 13 másodperces százas sprintből azonban látszik, hogy nem ezzel fogunk elismerő tekinteteket gyűjteni lámpától lámpáig.

Chevrolet Malibu 1.5 Turbo

Már Amerikában sem szerelnek V8-as motort minden autóba, a nagy víz másik oldalára is elért a downsizing. Megjelentek a kis turbómotorok, így lehetséges, hogy a Chevrolet Malibu alapmodellje is 1,5 literes EcoTec Turbo benzinessel szerelt darab. A fapados Malibu 160 lóerős, nyomatékból 250 Nm jut neki és több mint 8,5 másodperc kell, mire álló helyzetből eléri a 100-as tempót.

Mercedes-Benz S250 CDI

Még az S-osztály sem úszta meg négyhengeres motor nélkül, a Mercedes csúcsmodelljébe is belepakolta a 2,1 literes turbódízelt, mely 204 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal mozgatta az 1,9 tonnás limuzint. A gyorsulás 8,2 másodpercig tart 100-as tempóra, cserébe ezzel a hatalmas autóval is el lehetett járni 8 liter alatti fogyasztással.

Tudsz még nagyra nőtt autót kicsike motorral? Írd meg kommentben!