A Toyota a nyolcadik, a Volvo Car Group a huszonnyolcadik helyen végzett a Fortune magazin idei ’Change the World’ (Változtasd meg a világot) listáján. Őket és a listán szereplő további 48 vállalatot az teszi különlegessé, hogy üzleti tevékenységük végzésével, közvetlenül és tudatosan jobb hellyé teszik a világot.

A listára való felkerülés feltétele, hogy a cég a világ legsürgetőbb társadalmi és/vagy környezetvédelmi feladataira piaci stratégiája szerves részeként keressen megoldást; a Fortune szerint ezt mindkét autógyártó a belső égésű motoroktól való, merész eltávolodással demonstrálja – a Toyota a Mirai hidrogén üzemanyagcellás projekttel, a Volvo pedig azzal, hogy 2019-től minden modellszériáját villamosítja.

A lista alapjául a vállalatokat három paraméter (társadalmi hatás, üzleti eredmények és innovációs fok) mentén vizsgáló felmérés szolgál. Ha egy céget egy évben a Fortune szerkesztői beválasztanak a legjobb ötven közé, a következő évben automatikusan nem jelölik döntősnek, így adva esélyt másoknak.

Polestar 1; a Volvo Car Group elektromos luxusmárkájának első terméke