Az egész robotautóskodás és autonóm közlekedés amerikai katonai berkekből indult: a DARPA (az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának kutatásokért felelős részlege) már a múlt évtizedben írt ki olyan versenyeket, amelyeken keretében nehéz terepszakaszokon kellett emberi irányítás nélkül végighaladnia gépjárműveknek.

2017-es Ford F150 Raptor terepsport-pickup.

Most a Ford ugyanezt a kihívást tűzte ki maga elé, mínusz hadászati célok: egy terepjárózással foglalkozó internetes kiadvány, az Off-Road.com szerint a gyár mérnökei olyan technológián dolgoznak, amely önállóan átevickél a különösen nehéz vagy veszélyes terepszakaszokon. Állításukat szabadalmi rajzokkal, valamint egy olyan folyamatábrával támasztották alá, amely azt határozza meg, az akadály méretétől és elhelyezkedésétől függően mikor és hogyan vegye át a rendszer a vezetőtől az irányítást.

A rendszer meglévő technológiákat (ereszkedés-szabályozás, akadályfelismerés) egészítene ki optikai és radaros érzékelőkkel, valamint teljesen adaptív felfüggesztéssel és elektronikus (by-wire) kormányzással.