Miután a PSA csoport megkaparintotta az Opelt, több hír is felröppent azzal kapcsolatosan, hogy az új tulajdonos jelentős átszervezéseket hajt majd végre a gyártás területén, ami a Szentgotthárdon működő gyárat is érintheti. A frissen nyilvánosságra hozott terv szerint azonban ettől nem kell tartani, a PSA csoport nem zár be gyárakat, a középtávú tervezetet Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója és Carlos Tavares, a PSA igazgatótanácsának elnöke jelentette be.

Még csak sejthető, de egész pontosan még nem tudni, hogy mit gyártanak majd a szentgotthárdi üzemben, ahol jelenleg Opel motorok készülnek. A PSA-val kötött megállapodás szerint ugyanis az Opel erőforrások és fejlesztések használata után jogdíjat kell fizetnie a franciáknak, ami miatt egyre inkább el fognak terjedni a PSA motorjai és váltói, de még a padlólemezek is az Opel modellekben.

Erős kézben tartja a PSA az Opelt, hiszen meghatározták, hogy a német márkának a fennmaradáshoz elengedhetetlen, hogy három év alatt nyereségessé váljon, valamint 2024-ig minden személyautó elérhető legyen elektromos hajtással is. Ennek érdekében az Opel Rüsselsheimben lévő kutatási és fejlesztési központja lesz majd az elektromos hajtás és az önvezető autók fejlesztésének legfőbb centruma. Az optimalizálás során az Opel padlólemezeinek száma a jelenlegi kilencről kettőre csökken majd, motorcsaládból pedig tíz helyett négyet számlál majd a PSA kezei közé került német autómárka. Ez azt jelenti, hogy az Opel jelenlegi gyárainak is fokozatosan kell majd átállnia a francia alapok használatára.