A Hyundai évek óta gyárt közúti forgalomra alkalmas hidrogén üzemanyagcellás járművet – indokolt a nyakatekert megfogalmazás, mert az ix35 FCEV modellt gyakorlatilag csak közületi felhasználóknak adták kölcsön, klasszikus értelemben vett értékesítés nem zajlott : ezen a téren a Toyota Mirai vezet.

Mindenben jobb, de elég ennyi? 1
Mindenben jobb, de elég ennyi? 2

Mindenben jobb, de elég ennyi?

Mindenben jobb, de elég ennyi?

Mindenben jobb, de elég ennyi? 10
Mindenben jobb, de elég ennyi? 11
Mindenben jobb, de elég ennyi? 12
Mindenben jobb, de elég ennyi? 13
Mindenben jobb, de elég ennyi? 14
Mindenben jobb, de elég ennyi? 15
Mindenben jobb, de elég ennyi? 16
Fotó megosztása:

Na de ennek vége lesz, ha forgalomba kerül a Hyundai újdonsága, a csinos crossover gúnyába csomagolt üzemanyagcellás családi jármű.

Elődjéhez képest további 9%-kal javult a hajtáslánc hatásfoka, amely így most eléri a 60%-ot – a benzinmotoroknál jelenleg 42 százalék a top. Ez azt jelenti, hogy a koreai tesztnormák szerint 580 kilométernél is többet tehetünk meg egyetlen tankolással. Maga a tárolási struktúra is átalakult: a korábbi két, eltérő méretű tartály helyett három egyforma kapacitású tankban tárolják a hidrogént; különböző világelső béléstechnológiáknak köszönhetően vékonyabb héjúak, így azonos méret mellett nagyobb kapacitásúak lehettek a tartályok.

Mindenben jobb, de elég ennyi? 17

Az új modellnek a teljesítménye is nagyobb, eléri a 163 lóerőt (+20%.) Javultak a hidegindítási tulajdonságok, akár mínusz 30-ban is elindítható a kocsi. Az ezt lehetővé tevő, új alkatrészek járulékos haszna a kedvezőbb gyártási költségek.