Pontosan tíz évvel ezelőtt mutatták be az első olyan GTI-tanulmányt a Wörthi-tavi találkozón, amelyet a VW-gyár aktuális gyakornokai terveztek. Ez előtt a jubileum előtt tiszteleg az idei koncepció, a GTI First Decade („első évtized”), amely nem csak ünnepi, de különleges is, hála benzin-elektromos hajtásának.

Az autó első kerekeit egy 410 lóerős, 500 Nm nyomatékú, kétliteres TSI motor hajtja, hátul pedig egy 16 lóerős, 48 voltos villanymotor dolgozik. A két erőforrás külön-külön vagy együtt is üzemeltethető, így parkoláskor vagy dugóban araszolva emissziómentesen haladhatunk, kritikus helyzetben pedig segítségünkre siethet az összkerékhajtás.

Az aktuális üzemmód nem a fedélzeti számítógépről, hanem egy MirrorLink kapcsolattal csatlakoztatott tabletről állítható. Szintén okostelefonos alkalmazásról állítható a vezető sportülése.

A hajtáslánc módosított hétfokozatú DSG váltót kapott, az első tengelyen zárható a differenciálzár, a motor nagyobb turbót és intercoolert, továbbá egyedi rozsdamentes acél kipufogót kapott. A felfüggesztés minden irányban állítható Bilstein rugóstagokat kapott, a kerámia fékeket a Brembo szállította.

A pontot az i-re egy 11 hangszórós, 1690 wattos audiorendszer teszi fel.