Jó lenne a rendőrautókban legalább egy rendes fém kartervédő, mint a Dacia Logané
Jó lenne a rendőrautókban legalább egy rendes fém kartervédő, mint a Dacia Logané

Baleset az M5-ösön – megindult a forgalom

Baleset az M5-ösön – megindult a forgalom

Jó lenne a rendőrautókban legalább egy rendes fém kartervédő, mint a Dacia Logané
Mindkét típus megbízhatóan szolgál járőrautóként
A rendőrségnél is az számít, ami az átlagos családnak: a fenntartási költség, az ár és a térkínálat
Teljesen egyenrangú autók, rendőri munkára és családi autónak is megfelelnek. Megbízhatóságukkal sincs baj, mégsem egyformák
30-40 ezer kilométer van a Fordokban, a futásteljesítmény változó
2009 márciusában érkeztek a Ford rendőrautók, az Octaviák 2005-től szolgálnak
Intézkedésnél járatni kell a motort, különben a fényhíd lekapja az akkut
Ötajtós és kombi Skodából is sok fut a kapitányságoknál
Látszik a Skodán, hogy 1996-ban mutatták be. A Focus premierje 2004 őszén volt, 2007 végén alaposan felfrissítette a Ford
Az Octaviák 2005, a Focusok 2009 óta szolgálnak a rendőrségnél
Mindkét motor elég sokat fogyaszt
Nem erősebb és épphogy takarékosabb a Skodáénál a Ford egy-hatosa
120 ezer kilométerre lízingeli a rendőrség a Fordokat az MKB leányvállalatától
Nem élénkebb a Focus motorja sem
Szebbek, puhábbak az anyagok a Fordban
Belül is modernebb a Focus
Kis Norbert szerint az Octavia és a Focus kombi is megfelel az alapvető rendőri feladatok ellátására
Előbújt a szigetelés a Ford első lábterében
Az üléshuzat műbőr pereme jobban ellenáll a pisztolynak, mint a szövet
Nincs külön helye a tomfának (gumibot) és hiányzik az elemlámpa beépített töltővel
A Focusban hátul is elektromos az ablakemelő, de nem sokkal tágasabb a hely
Csak a fotó kedvéért. Általában a kalaptartón vagy a hátsó ülésen utazik a tányérsapka
Az előrezuhanó csomagoktól védi a rendőröket a rács
Ezzel a készséggel működtethető a fényhíd
Sok járőrautóban van már kamera, amely a szabálytalan sávváltást, a piroson áthajtást is rögzíti
Memóriakártyát bele és működik a videokamera
A Készenléti Rendőrség legtöbb autójában kamera veszi fel a szabálytalanságokat
Memóriakártyára rögzít a kamera, ez gyorsan cserélhető a szolgálat átadásakor vagy ha betelik
A Focus orra nincs annyira alacsonyan, mint az Octaviáé
Egyformán lusta a 102 lóerős Octavia 1,6 és a 100 lóerős Focus
Kevés dinamizmust nyújt, de sokáig él az öreg kétszelepes
Sokba kerül a fényvisszaverő matricázás, de kell, mert javítja az észlelhetőséget
Baleset az M5-ösön – megindult a forgalom 77
Baleset az M5-ösön – megindult a forgalom 78
Vitkó Károly két éve is ott volt, amikor kipróbáltuk az új Octavia RS-t az azóta megszüntetett Autópálya-rendőrségnél
Lemállik a borítás az ajtóbehúzótól, ez általános a Skodákban
Három nyomógomb tartozik a fényhídhoz, a rádiót és ezt leszámítva az autó belülről is szériakivitelű
Az ülések közül vezérelhető a rádió a cseh rendőrautóban
Hátul kurblizni kell az üveget a Skodában
Ritka a váltóhiba a Skodánál
Gondos hibalistát kell vezetni a rendőröknek, még a felni karcairól is
Ők a tartalék, ha bármi baj van
Fotó megosztása:

Intézkedésnél járatni kell a motort, különben a fényhíd lekapja az akkut

Intézkedésnél járatni kell a motort, különben a fényhíd lekapja az akkut

Az M5-ös autópálya Budapestről Szeged felé tartó oldalán, a jobb pályatest 83-as kilométerének közelében ma (2014. augusztus 3-án) reggel 6 órakor  közlekedési baleset történt.

Baleset az M5-ösön – megindult a forgalom 88
A rendőrség tájékoztatása szerint egy olasz országjelzésű személygépkocsinak ütközött neki hátulról egy román országjelzésű személygépkocsi. A román autó megpördült, a szalagkorlátnak, majd a felüljáró betonpillérének ütközött. A jármű férfi vezetője a helyszínen elhunyt, az utasok pedig mindhárman megsérültek.

A baleseti helyszínelés idejére a jobb pályatestet teljesen lezárták. A rendőrök Kecskemét Északnál leterelik a forgalmat, és az 52-es útnál, a dunaföldvári felhajtónál lehet visszahajtani az autópályára. Az arra közlekedők megértését és türelmét kérik a rendőrök.

Frissítés:

– A teljes pályazár megszűnt, 9 óra 15 perckor az egyik sávon megindulhatott a forgalom.

– 10 óra 20 perckor mindkét sávon megindulhatott a forgalom.

Nem indul túl jól ez a reggel, az M7-es autópályán is teljes útzár van, miután ott is komoly baleset történt. Részleteket ezen a linken olvashat az esetről.

Forrás: police.hu