Nincs nála erősebb, nincs nála takarékosabb – mármint egyazon hajtásláncban. 

Gyors számításaink szerint egyébként a maga 60 g/km CO2-kibocsátásával a leendő második generációs Volvo XC90 konnektoros hibrid (T8) verziója minden jelenleg kapható, hibrid szabadidőjárműnél tisztább üzemű. A Lexus RX450h széndioxid-emissziója 140, az Audi Q5 hybrid quattróé 159 g/km, a Porsche Cayenne Hybrid S pedig még több, 193 gramm CO2-t lövell a légkörbe ezer méterenként. 
Folytatja az érkező XC90 részletenkénti bemutatását a Volvo. Most a hálózatról tölthető hajtásláncra, valamint a többi motorra került sor.
Folytatja az érkező XC90 részletenkénti bemutatását a Volvo. Most a hálózatról tölthető hajtásláncra, valamint a többi motorra került sor.

Erős és takarékos az új Volvo

Erős és takarékos az új Volvo

Folytatja az érkező XC90 részletenkénti bemutatását a Volvo. Most a hálózatról tölthető hajtásláncra, valamint a többi motorra került sor.
Erős és takarékos az új Volvo 10
Erős és takarékos az új Volvo 11
Erős és takarékos az új Volvo 12
Erős és takarékos az új Volvo 13
Erős és takarékos az új Volvo 14
Fotó megosztása:
Erős és takarékos az új Volvo 15


Egyetlen méltó vetélytársa a Range Rover konnektoros hibrid dízelje lehetne, de ez 340 LE összteljesítmény mellett 169 grammos CO2-kibocsátással számol, a Volvo tehát igazán bravúrosan hozta össze a nagy teljesítményt (400 LE, 640 Nm) és a csekély károsanyag-kibocsátást (60 g CO2 kilométerenként) – persze ne feledjük, hogy ez a két érték nem érvényesíthető egyidejűleg, viszont egyazon motornál választhatunk, hogy éppen spóroljon vagy repesszen. 
Nem véletlen, hogy a Volvo Twin Engine (ikermotor) néven futtatja konnektoros hibrid technológiáját. A kis fordulaton kompresszorral, nagyon turbóval erősített, négyhengeres Drive-E benzinmotor az első, a 81,6 LE teljesítményű villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. Tisztán elektromos üzemben mintegy 40 kilométert képes megtenni a hétszemélyes (így egy utasra lebontva még takarékosabb) autó. Hétszemélyességét egyébként annak köszönheti az XC90, hogy SPA padlólemezét eleve úgy tervezték, hogy elférjen benne a PHEV hajtáslánc, így sem az akkuk, sem a villanymotor és vezérlése nem rabol hasznos teret a csomagtartótól, sem az utastértől.
A további, hagyományos hajtásláncok sorában ott lesz a 225 lóerős, ikerturbós D5 dízelmotor 470 Nm nyomatékkal és hatliteres átlagfogyasztással; a 190 lovas, 400 Nm nyomatékú D4 dízel (5 l/100km), valamint két benzinmotor: a kompresszoros-turbós T6 (320 LE, 400 Nm), és a T5 turbómotor 254 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal.
Erős és takarékos az új Volvo 16